Senaste aktiviteten
-
DdaVinci svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.15-min taxa är vad producenterna tar betalt. Effektavgift/nätavgift är vad distributören tar för sin tjänst. Det kan väl inte vara...
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Det är inte överdrivet. Men det du kan lobba för framöver om du vill få lägre nätavgifter är att lagstiftningen ändras, så att...
-
SMin känsla som amatör också 😉
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Ja, det blir egentligen bara ett race mot botten. Allt som avviker minsta lilla kommer att kosta. Som att P-avgiften ökar per timme...
-
Ddankje gillade hempularens inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Att den skulle kunna ersätta en högtryckstvätt skall man nog ta med en stor nypa salt. Ett munstycke kan aldrig höja trycket. Däremot så...
-
Fairlane svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ja, fast det är inte överförmyndarnämnden som lägger ut den till försäljning. De vara säger ja eller nej. Absolut hade man kanske... -
KOm nätbolagen kan nyckla ut sina kostnader så att de som lastar mer per tidsenhet betalar mer, kan vi få en situation där det går...
-
Mathildatiger svarade i tråden Vad har ni gjort med er trädgård idag?.Samma här. Massa olika växter i grönmattan är dessutom bra för den biologiska mångfalden och fint när det blommar. 👍 -
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Att det inte är någon ide att ha öppen försäljning är lika begåvat som att man inte skulle ha anbudsgivningar på entreprenader o...
-
Kkarlmb gillade SWEBMAs inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ja det är god man som säljer men sedan måste överförmyndaren godkänna försäljningen och priset hade kunnat stanna vid det budet med en...
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Nej. Bröstarvinge blir man när man föds.
-
SSoppatorsk svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40% 2. Solen hänger lågt över trädgården, någonstans spelar Sverige och luften doftar redan av det som komma skall. Kompisgänget har...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Om nätbolagen kan nyckla ut sina kostnader så att de som lastar mer per tidsenhet betalar mer, kan vi få en situation där det går...
-
KNu har jag gjort färdig kretsen till AC systemet. Från brytaren i kupén till kopplingen i kompressorn. Diod monterad också för att...
-
BNu har kunden fått en orderbekräftelse, alltså ett avtal är ingånget, då ska säljaren (och köparen) stå för ingånget avtal om inte...
-
HAtt den skulle kunna ersätta en högtryckstvätt skall man nog ta med en stor nypa salt. Ett munstycke kan aldrig höja trycket. Däremot så...
-
KNågon som vet om det här kommer till Sveriges Motonet. Jag blev först sur när mitt gamla saldo gick ej använda (dom hade ett...
-
TTorsbyroland svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Efter många år på swedbank har jag gjort precis som du beskriver. Jag har under åren förlorat många tusenlappar på att inte agera.
-
KSå vissa varor är det helt normalt att Bygghemma säljer med 63% rabatt medan man är ett sniko och man borde förstå att det är felaktigt...
-
GGreger_08 svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Spännande läsning kräver snacks🤪
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,41%, Swedbank, 4 341 900, 3 månader (rörlig) ..." Peter___76 har uppdaterat sin ränta. Jämför din ränta på... -
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,41%, Swedbank, 4 341 900, 3 månader (rörlig) ..." Peter___76 har uppdaterat sin ränta. Jämför din ränta på... -
TBra fråga! Noll % på sparkonton, medelmåttiga villkor på bolån, medelhöga eller höga förvaltningsavgifter på fonderna som ofta har...
-
ClasseClas gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Det är en skryttråd. Det gör dina kommentarer ofina och förmodligen ovälkomna. Ett inlägg är en sak. Upprepad, uppfordrande diskussion... -
SSom hempulande amatör hade jag inte lämnat det sådär hemma, och hade jag gjort det skulle frugan byta lås på ytterdörren. Det ser helt...
-
SDet är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt?
-
Ddankje skapade tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen. i forumet Verktyg & Maskiner.Såg reklam idag på byggahus om jet mässing munstycke. Ersätter högtryckstvätten. Någon som testat? Normalt brukar jag aldrig köpa på...