Senaste aktiviteten
-
Kkentauren svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Gå in på "svenskttra.se". Där finns svar
-
kashieda gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ska man vara noga finns det inget som heter förtida arv, det kallas förskott på arv och det är gåvor som arvlåtaren ger till en... -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det såldes till marknadspris. Det var inte en villa i Stockholm. -
kashieda gillade uselesss inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.På vilket sätt? Nu får han ärva pengar istället för ett hus. Vad är skillnaden? -
AKravet är på remiss att tas bort...
-
Kkaugus svarade i tråden Yale Doorman håller inte för västkustväder.Såg det nu, det var jag som direkt gick vidare till Nimlys sajt och då blev förvirrad
-
FLöser 90% av alla stopp i vasken, och nästan alla brukar säga att det "säkert är ett stopp ute i gatan" när man frågar dom om dom ens...
-
FJag sätter en slant på föreslagna nästan stopp längre ned i ledningen. Delforumets vanligaste fråga och det är nästan alltid det.
-
FDet är inte helt ovanligt på sommarstugor att det saknas en luftning som kan behövas. Det går att sätta in en vacuumventil under...
-
FI och med att det dröjer en stund så kan det vara ett nästan-stopp längre ner i avloppsröret. Som diskmaskinens avloppsslang är dragen...
-
useless svarade i tråden Hänga upp hyllor på bärande vägg.Det är inga problem att borra några skruvhål i en bärande vägg. -
Llbgu svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Ett rensband (finns på t.ex. biltema) kostar kring 100-lappen. Visserligen får du ta isär rören under vasken så du kan få in rensbandet...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Hänga upp hyllor på bärande vägg.Borra och montera med skruv och plugg eller betongskruv.
-
BHej! Vi har en vägg som vi hade monterat hyllor på mha en massa No-nail-glue monteringslim som efter några månader föll ner. Det är en...
-
VVector svarade i tråden Förbereda kylrör på vind.Minns inte om det var 20 eller 22 mm pex
-
TVi hade en trappa i den stilen innan jag byggde en ny på ett annat ställe. Den gamla var helt livsfarlig, vi hade minst fyra fall i den...
-
PPärras svarade i tråden Timmerhus bygga igen ”altan”.Åh tack för svar. Då kör ja på ångspärr. :)
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Han säger att han vill ha huset. Tillägg: sonens gode man säger här att det spelar ingen roll om sonen får skadestånd, det stora...
-
MAltan Nu har jag haft tralltvätt och kemilabb här med min bara 3 år gamla altan utanför Halmstad. Om ni bara vill ha slutsatsen...
-
useless svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Men återigen; Att mamman vill att sonen ska ta över huset är inte samma sak som att sonen vill ta över huset. -
Uppdaterar drygt ett år senare med hur det blev. Det blev plattor direkt på gruset som det tog sitt lilla tag att få ungefär i våg... -
JHello Jag har en tomt med 3 områden som ska klippas. Det funkade fint förra året. Alla kablar är hela Klipparen hittar hem var jag än...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Nej, inte i vanliga fall. Men om man vill vara säker på att andra följer ens önskan är det bäst att skriva ner hur man vill ha det ifall...
-
TI och med att det dröjer en stund så kan det vara ett nästan-stopp längre ner i avloppsröret. Som diskmaskinens avloppsslang är dragen...
-
useless svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Man ringer spolbilen. -
AAndersS svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Brukar köpa ett billigt rengöringsmedel 60kr/5L...
-
AAvemo svarade i tråden Olja golv utan slipa.Vad baserar de sina uppgifter på? Det går inte att se på bilden. Det är nog du som måste antingen göra en bedömning av vem som är mest...