Hej!

Jag har återkommande problem med att vår tvättmaskin (Bosch Maxx 8 - WAP28360SN/03) stannar och visar felkod F18, d.v.s. problem med utpumpning av vatten.
Jag har gått igenom allt jag kan och hittar inga stopp i filter/slangar. Uttömningsslangen går ut i en golvbrunn i källaren.
Problemet uppstår inte vid varje tvätt men typ varannan/var tredje gång.

Någon som varit med om liknande och lösning i.s.f?
Enligt manualen kan nästa steg vara att behöva byta pump. En sån kostar ca 500kr + arbete att byta. Frågan är om det är lönt att byta pump på en maskin som är ca 13 år eller om det är bättre att köpa en helt ny?

Har även problem med unken lukt i maskinen/kläder lite då och då men kan inte säga om det hänger ihop med problemet jag beskriver ovan.

P
det är inte alls otänkbart att efter flera års användning pumpen kan få det svårt att starta ibland, enkelt och billigt att byta pump för att se om det hjälper

Lite sent kanske men upptäckte idag att min frys som varit i bruk 2,5 år har samma problem med sprickor. Får väl kontakta elgiganten/samsung. Hur har det gått för dig i reklamationsprocessen?

O ostmannen skrev:
Lite sent kanske men upptäckte idag att min frys som varit i bruk 2,5 år har samma problem med sprickor. Får väl kontakta elgiganten/samsung. Hur har det gått för dig i reklamationsprocessen?
Tvättmaskinen var 13 år gammal så jag har inte ens försökt att reklamera. Det slutade med att den fick åka på tippen. Även om det säkert hade gått att bara byta motor så tror jag inte den hade så många år kvar ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.