2 339 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Felkod F18 Bosch Maxx 8
Hej!
Jag har återkommande problem med att vår tvättmaskin (Bosch Maxx 8 - WAP28360SN/03) stannar och visar felkod F18, d.v.s. problem med utpumpning av vatten.
Jag har gått igenom allt jag kan och hittar inga stopp i filter/slangar. Uttömningsslangen går ut i en golvbrunn i källaren.
Problemet uppstår inte vid varje tvätt men typ varannan/var tredje gång.
Någon som varit med om liknande och lösning i.s.f?
Enligt manualen kan nästa steg vara att behöva byta pump. En sån kostar ca 500kr + arbete att byta. Frågan är om det är lönt att byta pump på en maskin som är ca 13 år eller om det är bättre att köpa en helt ny?
Har även problem med unken lukt i maskinen/kläder lite då och då men kan inte säga om det hänger ihop med problemet jag beskriver ovan.
Jag har återkommande problem med att vår tvättmaskin (Bosch Maxx 8 - WAP28360SN/03) stannar och visar felkod F18, d.v.s. problem med utpumpning av vatten.
Jag har gått igenom allt jag kan och hittar inga stopp i filter/slangar. Uttömningsslangen går ut i en golvbrunn i källaren.
Problemet uppstår inte vid varje tvätt men typ varannan/var tredje gång.
Någon som varit med om liknande och lösning i.s.f?
Enligt manualen kan nästa steg vara att behöva byta pump. En sån kostar ca 500kr + arbete att byta. Frågan är om det är lönt att byta pump på en maskin som är ca 13 år eller om det är bättre att köpa en helt ny?
Har även problem med unken lukt i maskinen/kläder lite då och då men kan inte säga om det hänger ihop med problemet jag beskriver ovan.
Tvättmaskinen var 13 år gammal så jag har inte ens försökt att reklamera. Det slutade med att den fick åka på tippen. Även om det säkert hade gått att bara byta motor så tror jag inte den hade så många år kvar ändå.O ostmannen skrev:
Klicka här för att svara