Hej! Har en Electrolux EEM48331L diskmaskin från 2020. Maskinen startar och går ca 1 minut, tar in vatten så botten är fylld, sedan visas felkod i54. Någon som vet vad för fel det kan vara?

Jag har rensat filter, avloppsslang. Monterat loss avloppspumpen, inget skräp där.

Hälsning Björn

A
B BjornAJohansson skrev:
Hej! Har en Electrolux EEM48331L diskmaskin från 2020. Maskinen startar och går ca 1 minut, tar in vatten så botten är fylld, sedan visas felkod i54. Någon som vet vad för fel det kan vara?

Jag har rensat filter, avloppsslang. Monterat loss avloppspumpen, inget skräp där.

Hälsning Björn
om pumpen är isärtagen och rotorn snurrar fritt så kan det bara vara kretskortet

var har du köpt den
dessa brukar säljas med 5-års garanti fast det är polskt

electroluxaren skrev:
om pumpen är isärtagen och rotorn snurrar fritt så kan det bara vara kretskortet

var har du köpt den
dessa brukar säljas med 5-års garanti fast det är polskt
Tack för svar! Pumpen snurrade fritt, men det var lite motstånd när jag drog runt den. Ska den gå helt fritt? Har för mig den är köpt via tretti.se.
Och har du koll på vad i54 står för?

A
B BjornAJohansson skrev:
Tack för svar! Pumpen snurrade fritt, men det var lite motstånd när jag drog runt den. Ska den gå helt fritt? Har för mig den är köpt via tretti.se.
Och har du koll på vad i54 står för?
Ja helt fritt jättelöst

Hej! Kom över avloppsbrunn med pumpar. Bytte hela paketet och då fungerar maskinen igen. Så det var någon av pumparna som felade.

Nu droppar det lite från oringen i överkant avloppsbrunnen. Finns det ett knep för att täta den?

Gjorde om o-ring montaget, den satt lite i kläm, nu är det ok.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.