Hej,
På min tvättmaskin Siemens 12E16 blinkar alla varvtalslampor samt den understa tvättlampan.
Får inte ordning på det och det står inga sådana felkoder i manualen heller.
Någon som vet?
Modell: WM12E161SN/04
Se bifogad bild...
/t
På min tvättmaskin Siemens 12E16 blinkar alla varvtalslampor samt den understa tvättlampan.
Får inte ordning på det och det står inga sådana felkoder i manualen heller.
Någon som vet?
Modell: WM12E161SN/04
Se bifogad bild...
/t
Jag skulle säga elektroniken här.
Du kan prova att nollställa genom att (från avstängt läge) vrida ratten till position 8. Vänta några sekunder, håll in centrifugeringsknappen och vrid ett snäpp till på ratten, släpp upp knappen. Då skall den vara nollställd.
Se om det ger något.
Du kan prova att nollställa genom att (från avstängt läge) vrida ratten till position 8. Vänta några sekunder, håll in centrifugeringsknappen och vrid ett snäpp till på ratten, släpp upp knappen. Då skall den vara nollställd.
Se om det ger något.
Ok, tack. Skall kolla kolborstarna. Men hur återställer man felkoden manuellt när man bytt?electroluxaren skrev:
Testade detta igår kväll men det hjälpte inte. Läste en annan artikel från en brittisk site och där testade jag en guide som man skulle vrida ratten från avstängt läge (0) till sex (6), därefter skulle man trycka in centriugeringsknappen och sedan vrida till ett (1) och sedan släppa knappen och sedan tillbaka till noll (0). Funkade heller inte...torbeno skrev:
Tack för den! Fick igång vår maskin igentorbeno skrev:
torbeno skrev:
Fungerade för mig med. Men tog några försök där ingenting hände. Sen börjad den pipa. Jag stängde av den, och nu går den som vanligt
Grymt. Stort tack för tips!
(Siemens Varioperfect 12E16)
Klicka här för att svara