Har en ESF 6251 från stenåldern som jag hållit igång med byte av snart sagt varenda slang och muff. Nu har flottören börjat stänga av kring mitten av diskprogrammet och jag har till slut lokaliserat varifrån vattnet kommer. Det är den här slangen som ju vanligtvis mynnar ner i botten på underredet. Sprutade ut ngn deciliter vatten. Vad har den för funktion och varför vill vattnet plötsligt ta den vägen?
du har stopp i lungan dvs plastbehållaren på bilden och eller slangen därifrån gör rent slang och lungaU Ullander skrev:Har en ESF 6251 från stenåldern som jag hållit igång med byte av snart sagt varenda slang och muff. Nu har flottören börjat stänga av kring mitten av diskprogrammet och jag har till slut lokaliserat varifrån vattnet kommer. Det är den här slangen som ju vanligtvis mynnar ner i botten på underredet. Sprutade ut ngn deciliter vatten. Vad har den för funktion och varför vill vattnet plötsligt ta den vägen?
den lilla slangen är bara tillför att tala om för dig att du misskött maskinen med för låga temperturer
programmet kostar mer att köra än elpriset du förstör diskmaskinen kan kosta dig tusentals kronor i reparationen medans du spar 15 öre jmf med normaldisken och förlorar jämfört snabbdiskenU Ullander skrev:
Klicka här för att svara