H
Anonymiserad 137805: [citat] slå en den så att det låter, D-strängen på gitarr för hårt kör ner lagren i motorn , för löst slirar den varje gång den byter varv
72 svar · 41,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Kanske är dubbelt så högt?
1 svar · 705 läst
Niclas Gustafsson
Niclas Gustafsson: Så gör vår whirlpoo också. (Ungen tog passande bort sista L:et). Den verkar börja nästa cykel med att suga ut det sista. Märkligt. Men vår diskar rent. Eller iallafall ingen skillnad mot för förr. 🤣
4 svar · 1,9k läst
·
M
Malinsven3: [citat] Det kan ni säkert! Lycka till i letandet. Återkom gärna om ni hittar nåt billigare. Finns ju risk att det händer igen. Allt gott!
12 svar · 3,5k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] Omöjligt att gissa Ingen av dessa östatsmaskinrna har gått så här länge
1 svar · 623 läst
D
Dilato: Det kokar väl ner till att man är dûm i hôvet om man förvarar fryskänsliga grejer i ett oisolerat ouppvärmt utrymme i minus 30 grader (eller minusgrader överhuvudtaget).
24 svar · 10,3k läst
Y
Anonymiserad 137805: [citat] kolla säkringarna i centralen först, bryt dessa och vänta en stund återställ dessa därefter. om detta inte hjälper är det troligen vänster sidas induktionsmodul som behöver bytas
1 svar · 6,0k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] TS handdiskar numera....
4 svar · 3,5k läst
J
jstefanf: [citat] Hej. Har samma fenomen på min maskin. Aquastopen surrar men inget vatten kommer in. Och den blir ganska varm efter den surrat en liten stund. Hjälpte det med byte för dig?
12 svar · 2,1k läst
I
Anonymiserad 137805: [citat] brukar sitta under locket men varför behöver du det?
1 svar · 731 läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Ha ta loss luckan och dela den, max 5min jobb
2 svar · 3,7k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] Ja sådana finns inte längre, nu är det snorvalpar med snabba cash som gäller myntade utryck som : är det två på ett styrelsemöte som tycker lika dant är en av dessa överflödig eller Styrelsen tar 10 beslut, 9 av dessa är riktigt dåliga men det tionde tjänar vi pengar på
20 svar · 3,9k läst
·
H
HEM2121: [citat] Kanske bäst att tillägga 5 ml dosspruta. Så man inte trycker i för mycket ljummet vatten.🙂
6 svar · 3,5k läst
·
torbeno
torbeno: Vad heter din maskin. Ange även FD-nummer på 4 siffror
5 svar · 3,6k läst
Olle i Stureby
Olle i Stureby: Jag skäms lite! Jag har besvärat forumets användare med ett problem jag borde kunnat lösa själv. Hoppas lösningen kan vara till hjälp för andra med samma bekymmer, alltså att diskmaskinen stannar med vatten i och visar felkoden ”Vattenavlopp” eller motsvarande, och som kanske vidtagit alla de åtgärder jag räknade upp i trådstarten. Där nämnde jag bl.a. att avloppsslangen
8 svar · 7,7k läst
·
Höghus
Höghus: Jag övertog en gammal Kenwood Chef som skulle skrotas, gammal men fungerande. Den verkar betydligt bättre på att blanda, planetblandning ser bra ut. Jag gjorde ett provbak med en ganska fast vetedeg på 1l mjöl och den hade inga som helst problem. Enligt bruksen ska den klara dubbelt så stor deg men jag har inte provat än. Hittar jag en mixer till den är det stor risk att Assistenten åker
79 svar · 17,1k läst
·
C
cavemanen: [citat] Tack för tipset. Var logger den?
3 svar · 1,0k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] tina frysen manuellt så får du igång den igen
11 svar · 3,9k läst
·
M
Majaji44: Hej Jag har en Whirlpool Arc 0610 som inte kyler. Så jag gissar att de är termostaten som har lagt av. Jag tänkte öppna och kolla med multimeter eller byta ut den. Men jag kan inte öppna plasthöljet? Någon som kan hjälpa?
0 svar · 1,9k läst
·
T
Tovin: [citat] Japp det är en Miele. Tack, ska kolla det.
3 svar · 1,6k läst
·
C
Anonymiserad 137805: [citat] den är så gammal att den lever på övertid men kolla elementet
2 svar · 802 läst
Alti
Alti: [citat] Vi böt till fastighetsmaskinen för knappt ett år sedan och har sedan dess inte haft några som helst problem. Tack för ditt intresse.
12 svar · 3,7k läst
T
tombe691: [citat] Det gjorde det, nya knappar på plats och micron fungerar som den ska igen! Stort tack!
10 svar · 1,9k läst
G
gusvo085: Så hur slutade detta? JAg bytte pressostaten men fick ingen ordning på den. Ringde en reparatör som fick slita ett tag. Han rensade lite små gångar där pressostaten sitter, bytte pressostat igen och sedan ville den vara med igen.
9 svar · 14,9k läst
tobbe.roos
tobbe.roos: [citat] Efter tre dagars tinande var allt tort igen. Nu funkar det perfekt! Stort tack
4 svar · 5,3k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] nästan aldrig fel på elektroniken
8 svar · 2,9k läst
F
Anonymiserad 137805: [citat] Genomströmningsvärmare i diskmaskiner började på 90-talet att införas
34 svar · 9,3k läst
·
D
duell: Problemet är löst, det var inte ventilen, det var stopp strax efter ventilen. Gjort rent hela vattenpaketet, så kan vattnet rinna som det ska.
17 svar · 4,4k läst
·
S
stenna: vår Cylinda tumlare gör likadant om vi använder sköljmedel i tvättmaskin , vid tvätt med bara tvättmedel så funkar tumlaren perfekt , verkar som att sköljmedlet påverkar fuktavkännaren
3 svar · 1,3k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Kör iväg SMECKet till återvinningen
1 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.