Hej jag har ringt Bosch service för att få hjälp med min nya ugn. Det som händer är att klockan kan jag ställa in, jag kan inte får ugnen igång. Service tjejen sa att jag skulle dra ut sladden och vänta 30min för då nollställs maskinen. Detta har jag gjort men ej funkat ändå. Hon nämnde även att jag skulle hålla inne barnlåset i fyra sekunder för det är oftast det som är problemet detta har gjort men det hör bara ett ljud från den när man håller inne den och nyckeln blir inte röd som att den är igång eller ej. Vrid knapparna går att snurra 360° jag vet inte riktigt hur det skall fungera på nyare versionen av ugnar men den förra vi hade 8 år gammla vred man till varmluft så hördes det ett litet klick. Är här någon som varit med om samma sak eller kanske besitter kunskaperna att hjälpa mig.
Det löste sig med ugnen. En service kille kom hit och bytade ut den delen som behövdes. Har inte haft något klabb med den alls dock är det frugan som använder den mest. Men överlag är vi nöjda med den.O ogren skrev:
Klicka här för att svara