Hej,

Någon som vet hur modellbeteckningarna fungerar på Electrolux ugnar och hällar?

Vid en första anblick kan det verka som att de tillhandahåller en babiljard modeller.

Men i alla fall förr i tiden fanns det på andra typer av produkter kedjespecifika modellbeteckningar så att alla kan ”garantera lägst pris” utan att behöva hålla ett lågt pris. För det var bara den kedjan som sålde den specifika modellbeteckningen.

Hade sett ut en kombination och när jag gick till Electrolux-butiken så sa hon att de inte har de modellerna och föreslog andra modeller. Givetvis dyrare. Frågan är och de också är bättre. Det är ju svårt att jämföra och snart ger jag upp och köper nått hitta-på-asiatiskt fabrikat i ren protest ‍

P
T trasker skrev:
Hej,

Någon som vet hur modellbeteckningarna fungerar på Electrolux ugnar och hällar?

Vid en första anblick kan det verka som att de tillhandahåller en babiljard modeller.

Men i alla fall förr i tiden fanns det på andra typer av produkter kedjespecifika modellbeteckningar så att alla kan ”garantera lägst pris” utan att behöva hålla ett lågt pris. För det var bara den kedjan som sålde den specifika modellbeteckningen.

Hade sett ut en kombination och när jag gick till Electrolux-butiken så sa hon att de inte har de modellerna och föreslog andra modeller. Givetvis dyrare. Frågan är och de också är bättre. Det är ju svårt att jämföra och snart ger jag upp och köper nått hitta-på-asiatiskt fabrikat i ren protest ‍
olika modeller till olika återförsäljare så att du som kund inte kan jämföra.
ELON har inte samma som felgiganten eller mediamarkt eller treti

electroluxaren skrev:
Finns det någon logik så man ändå kan jämföra?

P
T trasker skrev:
Finns det någon logik så man ändå kan jämföra?
Inte fullt ut
Man kan jämföra pnc, men en slutsiffra kan innebära en nyansändring på en inredningsdetalj, som mest om det är en eller två grönsakslådor. Olika marknader dock

electroluxaren skrev:
Jag har till slut köpt en ugn och häll på Elgiganten. Ugnen heter där Electrolux OOP827NB. De sista två bokstäverna tror jag är färgen?

Den benämns i texten på webbe ”600 Steam Bake”.

Går det att lista ut om exakt samma ugn säljs under andra modellbeteckningar?

P
T trasker skrev:
Jag har till slut köpt en ugn och häll på Elgiganten. Ugnen heter där Electrolux OOP827NB. De sista två bokstäverna tror jag är färgen?

Den benämns i texten på webbe ”600 Steam Bake”.

Går det att lista ut om exakt samma ugn säljs under andra modellbeteckningar?
Ja med hjälp av pnc

PNC för modellen är 944 032 121

Har googlat det numret men inte kommit fram till någon.

Kan du berätta mer om hur jag gör?

P
T trasker skrev:
PNC för modellen är 944 032 121

Har googlat det numret men inte kommit fram till någon.

Kan du berätta mer om hur jag gör?
jag var otydlig för PNC numret anger en exakt modell, men man kan få fram snarlika modeller som sälj under andra namn, tex. COB8S09X

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.