Byggahus.se
Hej!
Har en diskmaskin från Ikea (rengöra) som inte tar in vatten. Efter ca 5 min av ständigt tuggade i maskinen så börjar powerknappen blinka och jag får ett felmeddelande som antingen är I5 eller 15. Vad kan vara fel? Har elektriska ventilen knyckla som fungerar korrekt.
/// Mark
 
  • Belyst display, sannolikt från hisspanel, visar våningsnummer tre, mörk bakgrund, dammiga ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad står det i manualen, brukar ju ofta finnas ett avsnitt för felsökning.
 
Har kollat manualen men den felkoden står inte med, även på ikeas hemsida.
 
Googlade lite snabbt, kikade manualen… kikade i felsökningsavsnittet, på sid 43 (längst ned till höger) kom svaret! voila, svaret nedan:

För larmkoder som inte beskrivits i tabellen, kontakta en auktoriserad serviceverkstad
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Är filtret till avloppet rengjort?
 
R Robin Lindberg skrev:
Googlade lite snabbt, kikade manualen… kikade i felsökningsavsnittet, på sid 43 (längst ned till höger) kom svaret! voila, svaret nedan:

För larmkoder som inte beskrivits i tabellen, kontakta en auktoriserad serviceverkstad
Tack! Men det läste jag också :) tänkte bara att ngn kanske hade ngn aning så jag slapp kontakta dem! Ha en bra dag! :)
 
A
M MarkL skrev:
Hej!
Har en diskmaskin från Ikea (rengöra) som inte tar in vatten. Efter ca 5 min av ständigt tuggade i maskinen så börjar powerknappen blinka och jag får ett felmeddelande som antingen är I5 eller 15. Vad kan vara fel? Har elektriska ventilen knyckla som fungerar korrekt.
/// Mark
en whirpool från indesit (bara skit rimmar)
kan vara OWI-sensorn motsvarande
har garantin gått ut?
 
electroluxaren skrev:
en whirpool från indesit (bara skit rimmar)
kan vara OWI-sensorn motsvarande
har garantin gått ut?
Har garanti kvar, ska ringa ikea imorgon!
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.