Hej forumet, på jakt efter ett extra kylskåp med glasdörr som jag tänker använda på sommaren för att hålla vatten, öl, vin mm riktigt kallt. Någon som har tips på lämpligt märke ? Det skall vara full size, hittat en del rätt fula skåp på Blocket, med plats för upplyst reklamskylt på toppen (typ bensinmack) - föredrar mer "vanlig" design. Automatisk avfrostning tror jag alla har, men några jag tittat på har "fläktkylning" vad innebär det ? Alla tips mottages tacksamt.

Hittade ett märke Porkka m glasdörr ochen Whirlpool, någon som testat den första? Whirlpool har jag haft förflera år swdan. brötigmen funkade fint.

P
O olof63 skrev:
Hittade ett märke Porkka m glasdörr ochen Whirlpool, någon som testat den första? Whirlpool har jag haft förflera år swdan. brötigmen funkade fint.
Porkkan är helt överlägsen allt annat

misstänkte det Ssyns oxå i priset :-)

P
O olof63 skrev:
misstänkte det Ssyns oxå i priset :)
de flesta här på byggahus letar efter billigt eller vackert sällan kvalitet. och om det är någon som vill ha kvalitet och vill betala för det så räcker inte 500spänn mer vilket många tyckker ändå är för mycket.
Här i denna, om du vill ha kvalitet, finns det yttersta i denna vägen! finns ingen tvåa eller trea eller...

Så är denna över din budget så köp vilket annat skit som helst

• Gilla
olof63 och 1 till
  • Laddar…
Tittade på en Whirlpool ADN 2031, såg trevlig ut, men så hade jag mätt fel på dimensionerna och fick avbeställa den. När jag googlade på märket (som jag trodde var en del av Elux :-)) så var jag helt fel ute. Märkligt hur mycket kritik de har dragit på sig oavsett produkt. Jag jagar vidare.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
P
O olof63 skrev:
Tittade på en Whirlpool ADN 2031, såg trevlig ut, men så hade jag mätt fel på dimensionerna och fick avbeställa den. När jag googlade på märket (som jag trodde var en del av Elux :)) så var jag helt fel ute. Märkligt hur mycket kritik de har dragit på sig oavsett produkt. Jag jagar vidare.
O olof63 skrev:
Tittade på en Whirlpool ADN 2031, såg trevlig ut, men så hade jag mätt fel på dimensionerna och fick avbeställa den. När jag googlade på märket (som jag trodde var en del av Elux :)) så var jag helt fel ute. Märkligt hur mycket kritik de har dragit på sig oavsett produkt. Jag jagar vidare.
Nej detta är en indesit (rimmar på skit)

• Gilla
olof63
  • Laddar…
Farstatjej90
electroluxaren skrev:
Porkkan är helt överlägsen allt annat
Hade inte hört talas om dem så fick googla. Verkar ju vara bra men reagerade på att det stod bara ett års garanti. Man hade ju förväntat sig iaf fem för ett sånt pris.

Är det av estetiska eller praktiska skäl du vill ha en glasdörr?

För energiåtgången är det mycket viktigare med en välisolerad dörr än att man kan stå med den stängd och välja.

Det är en myt att man 'släpper ut kylan' om man står med dörren öppen länge och väljer dryck. Kalluften rinner ur och ersätts med rumstempererad nästan omedelbart när man öppnar dörren, sen är värmeöverföringen från luften till kylens innehåll långsam, jämför hur länge en öl håller sig kall i burken.

P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hade inte hört talas om dem så fick googla. Verkar ju vara bra men reagerade på att det stod bara ett års garanti. Man hade ju förväntat sig iaf fem för ett sånt pris.
det är en kommersiell produkt och håller 15-30 år

P
H hapazard skrev:
Är det av estetiska eller praktiska skäl du vill ha en glasdörr?

För energiåtgången är det mycket viktigare med en välisolerad dörr än att man kan stå med den stängd och välja.

Det är en myt att man 'släpper ut kylan' om man står med dörren öppen länge och väljer dryck. Kalluften rinner ur och ersätts med rumstempererad nästan omedelbart när man öppnar dörren, sen är värmeöverföringen från luften till kylens innehåll långsam, jämför hur länge en öl håller sig kall i burken.
På det här forumet är design viktigare än funktion! alltid!

• Haha
hapazard
  • Laddar…
Farstatjej90
electroluxaren skrev:
det är en kommersiell produkt och håller 15-30 år
Men är det därför garantin bara är 1 år? Är ju konstigt att de inte lämnar mer garanti

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Men är det därför garantin bara är 1 år? Är ju konstigt att de inte lämnar mer garanti
Det är ganska vanligt att produkter med annan målgrupp än konsument har kortare garantier. Gissar att det beror på en kombination av saker. T.ex. att det är betydligt bättre kvalitet från början, att det inte finns samma tradition med generösa garantivillkor p.g.a. annan lagstiftning (d.v.s. att KKL inte är aktuell).

Men som sagt, det är fullt normalt med kortare garantier än vanligt. Däremot har du som vanligt ett bra skydd i den treåriga reklamationsrätten som alltid gäller om konsument köper av näringsidkare. Således bör inte garantins längd vara ett argument mot köp. I.a.f. inte enligt undertecknad.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Alltså om du vill ha glasdörrar men tycker att klassiska läskkylar är för fula så tänker jag att det inte finns så många andra alternativ förutom det som nämnts i tråden och ....... vinkylar. Nu vet jag inte hur kallt vinkylar kan gå men dom bör väl kunna kyla ner till en 7-8 grader i.a.f.

Vi har en Vestfrost FKG 371 på jobbet.
Funkar bra, men mycket högt fläkt och kompressorljud.

/Höghus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.