Har en Electrolux ESL 459 som på sistone börjat bråka. Det går alltid att starta och få den att lysa grönt. Däremot tillåter den mig bara att ibland (typ varannan dag) att välja ett program. Är det någon som vet vad detta beror på?
På den bifogade bilden är den igångsatt med strömbrytaren, men när jag trycker på någon av programmen händer inte ett smack. I detta fall avvaktade jag till dagen efter och då gick det att välja program få den att börja diska.
På den bifogade bilden är den igångsatt med strömbrytaren, men när jag trycker på någon av programmen händer inte ett smack. I detta fall avvaktade jag till dagen efter och då gick det att välja program få den att börja diska.
du har troligen stängt av maskinen för tidigt gången innanhermond__ skrev:
Har en Electrolux ESL 459 som på sistone börjat bråka. Det går alltid att starta och få den att lysa grönt. Däremot tillåter den mig bara att ibland (typ varannan dag) att välja ett program. Är det någon som vet vad detta beror på?
Stort tack för svar! Verkligen stort tack! Du menar att jag har öppnat luckan för tidigt? Vanligtvis så öppnar vi luckan efter vi har hört pipet om att disken ska vara färdig. Ser faktiskt inget direkt samband med att den inte fungerar och att vi gången innan stängt av den för tidigt.electroluxaren skrev:
den har inte gått torktiden uthermond__ skrev:
symbolen för programslut måste vara tänd innan man stänger av
Kolla undertill så det inte ligger vatten på "bottenplåten". Det kan vara så att du har ett översvämningsskydd som slår ifrån, som slår till varannan dag när tillräckligt mycket vatten dunstat bort.hermond__ skrev:
Jag hade ett liknande problem för något år sedan. Insåg att det droppade ner vatten från luckan när jag envisades med att stoppa in och ta ur grejor ur maskinen mitt i diskprogrammet. Det hela löste sig när jag öppnade upp lite för bättre ventilation under, så att vattendroppet hann dunsta bort lite snabbare.
då går pumpen och den blinkar i tretaktC ChristianSch skrev:Kolla undertill så det inte ligger vatten på "bottenplåten". Det kan vara så att du har ett översvämningsskydd som slår ifrån, som slår till varannan dag när tillräckligt mycket vatten dunstat bort.
Jag hade ett liknande problem för något år sedan. Insåg att det droppade ner vatten från luckan när jag envisades med att stoppa in och ta ur grejor ur maskinen mitt i diskprogrammet. Det hela löste sig när jag öppnade upp lite för bättre ventilation under, så att vattendroppet hann dunsta bort lite snabbare.
Klicka här för att svara