Spis enligt rubriken, någon gång emellanåt slocknar alla lampor till bakgrundsbelysningen på häll- och ugnsvreden på kontrollpanelen. Vad jag kan se fungerar fortfarande häll och ugnar.
Eventuellt kopplat till användning av lilla ugnen, men inte verifierat.
Var börjar jag felsöka?
/Höghus
Eventuellt kopplat till användning av lilla ugnen, men inte verifierat.
Var börjar jag felsöka?
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är gammalHöghus skrev:
Om jag följt sladdarna rätt hämtas spänningen till lamporna från de två översta kontakterna närmast i bild. Brun och blå ovanför den vita kantiga kabelskon.
Som tur är har belysningen inte slocknat på sistone, inget reproducerbart alltså. Jag har en likadan klump liggande, får prova att byta den om felet återkommer.
/Höghus
Som tur är har belysningen inte slocknat på sistone, inget reproducerbart alltså. Jag har en likadan klump liggande, får prova att byta den om felet återkommer.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ut som snabbstartsmodulenHöghus skrev:
Om jag följt sladdarna rätt hämtas spänningen till lamporna från de två översta kontakterna närmast i bild. Brun och blå ovanför den vita kantiga kabelskon.
Som tur är har belysningen inte slocknat på sistone, inget reproducerbart alltså. Jag har en likadan klump liggande, får prova att byta den om felet återkommer.
/Höghus
[bild]
Nä den tog slut för många år sedanHöghus skrev:
inte många funktioner alls bara koppla in både övervärme och grill samtidigt utan att koppla in undervärme. samtidigt som termostatlampan blinkar för att övergå till fast när temperaturen är uppnådd vilket termostaten känner av. så viss många sladdar år det åt för detta enkla förfarande
Ok. Den skickar ut 16VDC på pinnarna enligt ovan även när alla plattor och ugnar är avstängda. Tyder kanske på att den även spänningsmatar klockan/displayen och indikatorlamporna?electroluxaren skrev:Nä den tog slut för många år sedan
inte många funktioner alls bara koppla in både övervärme och grill samtidigt utan att koppla in undervärme. samtidigt som termostatlampan blinkar för att övergå till fast när temperaturen är uppnådd vilket termostaten känner av. så viss många sladdar år det åt för detta enkla förfarande
/Höghus
Klicka här för att svara
