10 933 läst ·
21 svar
11k läst
21 svar
Drog ut kylen. Alla kablarna lossna!
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Min poäng är väl mest den att mat blir inte dåligt så fort som man tror även om det händer nåt sånt här. Även om det var "tinat" så är det bara frysa ner igen. Att det finns lagar och regler för hur restauranger/verksamheter ska behandla mat betyder ju inte att det är nån fastslagen vetenskap att efter x antal timmar så är det förstört.
Det är ju åtskilliga som anmäler försäkringsskada vid dylika tillfällen och bolaget betalar glatt ut och så slänger man mat helt i onödan egentligen.
Sen så är det ju såklart en bedömningsfråga från fall till fall.......Jag påstår ju inte att mat aldrig blir dåligt alltså........
Det är ju åtskilliga som anmäler försäkringsskada vid dylika tillfällen och bolaget betalar glatt ut och så slänger man mat helt i onödan egentligen.
Sen så är det ju såklart en bedömningsfråga från fall till fall.......Jag påstår ju inte att mat aldrig blir dåligt alltså........
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
nä det gjorde inte det........nu stod ju frysen kallt i en källare och dessutom öppnade jag den aldrig så det höll sig nog relativt kallt hela tiden. Man får ju dessutom komma ihåg att kyl och frys är ju en relativt ny uppfinning och det var ju inte så att mat ruttnade konstant förr heller. Man fick ju ta hand om det på lite olika sätt bara.
nytt? samtida med stenyxanS Stefan1972 skrev:nä det gjorde inte det........nu stod ju frysen kallt i en källare och dessutom öppnade jag den aldrig så det höll sig nog relativt kallt hela tiden. Man får ju dessutom komma ihåg att kyl och frys är ju en relativt ny uppfinning och det var ju inte så att mat ruttnade konstant förr heller. Man fick ju ta hand om det på lite olika sätt bara.
Vad hände med tonåringen?K Karobi skrev:Frysen var öppen hela natten. När jag vakna var brödet mjukt och Köttfärsen redo att äta till frukost 😋
Pölen på golvet var i klass med potentiell vattenskada. Tur att huset är i betong och golvet tåligt 😅
Kylen var det som jag lyckades desarmera. Den maten överlevde då jag helt sonika flyttade innehållet till en annan kyl.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden