1 718 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
värmepumps torkskåp /tumlare drifttemp
Funderar på att skaffa torkskåp med värmepumpsteknik för att slippa ha golvbrunn.
Tänkte placera skåpet i ett rätt dåligt uppvärmt utrymme, som lägst ca 5 grader under vintern.
Frågan är hur bra detta kommer fungera, någon som har erfarenhet?
Antar att den tappar effektivitet när omgivande luft är svalare än rumstemp.
Tänkte placera skåpet i ett rätt dåligt uppvärmt utrymme, som lägst ca 5 grader under vintern.
Frågan är hur bra detta kommer fungera, någon som har erfarenhet?
Antar att den tappar effektivitet när omgivande luft är svalare än rumstemp.
Det blir som en avfuktare och det blir kondensvatten som ska bort, antingen en bunke i skåpet eller slang till avlopp. Vet inte men kanske det ska ventileras ut via en ventilationstrumma. Vanliga torkskåp har bara en slang mot ett utsug.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Varför behöver du golvbrunn till torkskåp som inte har värmepump? Får du inte en massa fukt i av rummet om du ska ha så kallt?E emilemil skrev:Funderar på att skaffa torkskåp med värmepumpsteknik för att slippa ha golvbrunn.
Tänkte placera skåpet i ett rätt dåligt uppvärmt utrymme, som lägst ca 5 grader under vintern.
Frågan är hur bra detta kommer fungera, någon som har erfarenhet?
Antar att den tappar effektivitet när omgivande luft är svalare än rumstemp.
Klicka här för att svara
