BirgitS
BirgitS: Går det inte att ladda ner bruksanvisningen från Samsungs webbplats?
1 svar · 1,4k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] lite svårt att följa vilka foton som är till vilken spis, men det ser ut som om bakstycket är bytt på den gamla och därmed felaktig info
25 svar · 3,4k läst
·
MTech
MTech: Igår slutade våran diskmaskin att fungera. Felkod i form av en vattenkanna och det betyder att det är problem med vattentillförseln. Jag har dragit fram maskinen och kollat alla slangar och det ser bra ut. Dock ser det ut att vara stopp i en kanal på sidan av maskinen. Vad jag kan se så är det här inget jag som lekman kan ta isär och rensa? Maskinen är drygt 1år och jag använder Weba
0 svar · 1,7k läst
·
T
Tigertank79: Hej, hjälpte det att byta styrkort, jag har nmligen samma problem? Mvh Andreas
5 svar · 3,2k läst
·
mexitegel
mexitegel: Förslagsvis sätter du vattettes läckagebrytare som monteras på deras ballofixer och placerar sensorn vid skarven. https://www.vatette.se/produkter/ovrigt/lackagebrytare/product/fg0901121/lackagebrytare-med-vatette-kulventil-med-motor-sensor-manoverpanel-och-vatette-kulventil-v6-dy15x15-for-dy101216
8 svar · 3,0k läst
·
G
G.L.: Är TS orolig värre kan denne införskaffa en https://www.clasohlson.com/se/Housegard-WA201S-vattenlarm-9-V/p/36-9535 och lägga på lämplig plats. Jag har vid slangskarvar under köksskåp
8 svar · 2,9k läst
·
Realvamos
Realvamos: Bertazonin låter alldeles för mycket, dessutom har grannen haft upprepade problem med att ugnsluckan spricker/ exploderar.
121 svar · 38,4k läst
·
B
Baggström: [citat] Tack för det tipset! Kör det som reservalternativ. Eller om jag behöver förlänga. (Har fått ett tips på var jag kan hitta en slang som borde passa.)
2 svar · 1,6k läst
D
Dan Söderlund: [citat] De skumma är ju att den släpper in vatten till diskningen, men inte till sköljningen. Jag tror vi köper en ny. Men tack för hjälpen!
14 svar · 1,0k läst
·
G
Genomklok: Jag har en reflektion: kanske att du försöker lösa problemet på fel sätt? Om ni kör 1-2 maskiner om dagen är ni rimligen fler än två i hushållet. Kan du uppdra åt någon annan att sköta disken? Turas om, en dag var? Uppenbarligen har du en (ganska tilltagen) budget för detta, så även tonåringar lär kunna motiveras åtminstone under en tid.
51 svar · 9,8k läst
·
O
__olov__: Hej, har en diskmaskin vi är väldigt nöjda med trots att den är till åren och har fått renoverats ett antal gånger. För ett och ett halvt år sedan bytte jag t.ex. en transistor på kretskortet i luckan. Förra veckan small det till och säkringen gick under torkprogrammet. Kontakten till samma kretskort (0148_040 electrolux) hade brunnit fast, säkert på grund av kortslutning. Kändes
0 svar · 807 läst
·
I
InsidersUnited: Rengöra tätningslisterna, är dem rena, kolla så att någon list inte spruckit i längdriktning, kan vara svårt att se om sprickan sitter i något av "vecken".
1 svar · 724 läst
B
beerfueled: Kan vara samma fel som min, att impeller i cirkulationspumpen gått sönder. Pumpen kan ha dött helt också. Eller att något fastnat. Beror på hur maskinen/pumpen är konstruerad om det går att komma åt att rensa/byta impeller. https://www.byggahus.se/forum/threads/rensa-cirkulationspump-diskmaskin.516464/#post-5705859
1 svar · 1,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det beror på att Tretti importerar från något annat land där de har hittat billiga vitvaror, dvs. den produkten finns antingen på tillverkarens sidor för ett annat land eller har utgått.
4 svar · 861 läst
B
Anonymiserad 137805: Jag råkade se detta och tänkte inte kommentera detta öht Men när lowlife skriver direkta felaktigheter som lätt kan övergå till farligheter blir jag tvungen. Bra att du förstod vad felet var. E:25 är blockerad pump Pumpen är av invertertyp så den kan du inte provköra försöker du göra det kan det gå riktigt illa. Det faktumet att det är en invertermotor gör att elektroniken kan
12 svar · 1,5k läst
Dheri
Dheri: [citat] Tack för tipsen, jag får ta en koll om jag ser några dåliga lödningar eller svullna kondensatorer. När det gäller kontaktdonetet är det skuggor, jag har inte sett några tecken på att något skulle vara bränt.
2 svar · 2,1k läst
·
B
BorjeA: Tack för svar! Satt en strumpa i luddfiltret så var nog det som var problemet.😜
11 svar · 7,3k läst
K
Knalle10: Nike Air Jordan
2 svar · 1,2k läst
S
sskhan: [citat] Hej! Jag har fått samma problem med mataren I ismaskinen. Gick det bra att fixa?
4 svar · 5,4k läst
·
Isakare
Isakare: Jag skulle kolla upp att skåpet står 100% i lod och våg. Verkar ju som det lutar lite framåt och till höger. Mitt skåp ser likadant ut och jag har inte det problemet. Har dessutom 4 grader i det, dropparna på bakväggen är is till nån dm ovanför rännan.
7 svar · 1,3k läst
·
JonasWe
JonasWe: [citat] Hej! Jag har köpt en fastighet där det står en Knycer ds3c, jag är inget för torkskåp så tänkte försöka sälja detta, men det finns ju 0 ute till salu och inga äldre annonser går att hitta. Vad ungefär fick man ge i inköp av dessa när det begav sig? Mvh
2 svar · 4,8k läst
BirgitS
BirgitS: Vad har du för temperatur i kylskåpet och i köket?
8 svar · 2,1k läst
·
I
ILoveFunkis: [citat] Tack för förklaringen! Jag har en jfb i lägenheten. Två elektriker var här och installerade eluttag och kollade att allt är enligt branschregler. 👍🏻
17 svar · 5,0k läst
BirgitS
BirgitS: Är det en grund eller en smal tvättmaskin du vill ha, en topp- eller frontmatad? När vi flyttade in fanns det en grund frontmatad Electrolux, 60 cm bred och för ungefär halva mängden tvätt, och den tvättade lika bra som tvättmaskinen vi hade innan flytten.
2 svar · 1,1k läst
AXS
AXS: Märkte att de olika spolarna sitter ihop, så svårt att byta bara en. Får bli ett helt paket. Duger pirat på eBay eller är original att föredra?
3 svar · 1,8k läst
·
R
Radhussemlan: [citat] Good to know!
50 svar · 5,3k läst
·
N
nissebrun: Vi köpte en ny LG för kanske 2 år sedan. Redan efter några månader började den låta fruktansvärt vid centrifugering. Reparatören konstaterade ett tydligen vanligt fel på LG:s maskiner nämligen att bultarna som håller några tunga vikter runt trumman har en tendens att lossna och då kommer inte en rep. att bli lyckad så den gick som skrot. Vi valde då att köpa en Bosch eftersom jag
11 svar · 1,7k läst
H
Husrosa: [citat] Oj, jag har ingen aning! Lite gummi på ena sidan och typ filt på andra.. nu när jag tagit bort den så låter torktumlaren som vanligt när jag har på den. Vet dock inte om den skadas så vill veta innan jag kör på riktigt… men har ett gäng underkläder som gärna blir torra också 🤣🤣
2 svar · 1,0k läst
·
S
sepani: [citat] Ja till slut fattade jag att det s k trumstödet var en del av frigolitförpackningen
2 svar · 1,4k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Men nu frågar TS efter bygeln mellan de två N-terminalerna 4 och 5. TS frågar inte efter någon bygel mellan faserna. För Sverige kan du tänka dig att det är en enda gemensam terminal som alltid ska vara byglad. Det spelar då ingen roll till vilken av dessa som nollan i anslutningssladden ansluts till. Att det är två terminaler beror på att Nederländerna vill kunna ansluta spisen till
11 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.