1 345 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Siemens diskmaskin utan toppkorg?
Hej, vår Siemens diskmaskin (helintegrerad) har gått sönder och vi behöver en ny. Alla vitvaror vi har är Siemens och vi fortsätter gärna med det, men 9 av 10 av maskinerna har den förbannade toppkorgen - tar hur lång tid som helst att lägga i besticken.
Men om man ska ha en av de bättre modellerna, 14 kuvert, bra prestanda, energiklass etc, så är det ju nästan omöjligt att hitta en modell med bestickkorg.
Det är för mig obegripligt att alla verkar vilja ha toppkorg. Finns det någon modell jag har missat? Eller borde jag kolla något annat märke, och i så fall vilket?
Men om man ska ha en av de bättre modellerna, 14 kuvert, bra prestanda, energiklass etc, så är det ju nästan omöjligt att hitta en modell med bestickkorg.
Det är för mig obegripligt att alla verkar vilja ha toppkorg. Finns det någon modell jag har missat? Eller borde jag kolla något annat märke, och i så fall vilket?
Håller med. Jag gillar inte heller toppkorgen. Jag har en Siemens som gått dagligen i 14 år. Bra kvalitet!
Sökning på Siemens hemsida ger 33 träffar på maskiner med bestickkorg:
https://www.siemens-home.bsh-group....ksystem_ma=bestecksystem_bestecksystem_basket
Sökning på Siemens hemsida ger 33 träffar på maskiner med bestickkorg:
https://www.siemens-home.bsh-group....ksystem_ma=bestecksystem_bestecksystem_basket
Jag är mycket nöjd med Siemens SN63HX32TE som har bestickkorg.
https://www.elgiganten.se/product/v...iq300-diskmaskin-sn63hx32te-integrerad/206057
https://www.elgiganten.se/product/v...iq300-diskmaskin-sn63hx32te-integrerad/206057
Ja, det finns några. Men sorterar man bland de 33 träffarna och väljer helintegrerad samt rätt storlek så blir träffarna färre. Och tittar man närmare på träffarna ser man att nästan alla ändå har toppkorg. Vissa av dem har toppkorg OCH bestickkorg, men då ofta en mindre korg.H Hasse C skrev:
Jag har fortfarande inte hittat en Siemens som fortfarande finns att köpa, med riktig bestickkorg och 13-14 kuvert samt bra energiklass (A-C).
Håller inte med. Man lyfter ut korgen och står vid besticklådan, går hur fort som helst. Man tjänar kanske lite tid, men inte i närheten av tiden (och frustrationen) som går när man fyller. Med det sagt förstår jag att folk tycker olika. Men det borde finnas ett större utbud av maskiner med korg kan jag tycka.Cruzze skrev:
Ja folk är olika...jag tycker behållningen är att stå och sortera in besticken när man fyller maskinen, gafflar i en rad, knivar i en rad osv. Sen är det så j-la skönt att slippa den eländiga korgen!! 😉
Klicka här för att svara