Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Men nu frågar TS efter bygeln mellan de två N-terminalerna 4 och 5. TS frågar inte efter någon bygel mellan faserna. För Sverige kan du tänka dig att det är en enda gemensam terminal som alltid ska vara byglad. Det spelar då ingen roll till vilken av dessa som nollan i anslutningssladden ansluts till. Att det är två terminaler beror på att Nederländerna vill kunna ansluta spisen till
11 svar · 3,1k läst
·
H
hawkse: Tack för detta. Nu är motorkolen bytta (de var bägge under 0.5cm långa!) och maskinen känns som ny. Jag såg att ett chip på kretskortet såg lite svett ut så det är väl nästa vända kan man tänka. Väldigt nöjd med maskinen annars så den tänker jag försöka hålla liv i.
7 svar · 3,6k läst
Vanessa1
Vanessa1: [citat] Smart. Ska testa detta!
9 svar · 2,1k läst
·
13th Marine
13th Marine: Jag hade samma problem med en Miele, deras pump innehöll även värmeelement och kostade 5700kr, om inte ännu mer. Jag limmade impellern temporärt, men det blev ett jäkla missljud från den.
3 svar · 2,7k läst
·
Bengt Sjöberg
Bengt Sjöberg: Efter 5,5 år så blev kylskåpet ((Electrolux EUE2644MFW vanligt 60 brett , 180 cm högt) väldigt varmt i går morse. Innetemperaturen går över 10 grader och sidorna blir väldigt varma. Väntar 6 timmar på att det ska bli svalare, men det hjälper inte. Slutar med att jag drar fram kyl och frys (de är inbyggda med skafferiskåp och bänkskiva på sidorna, ingen inbyggnadsdörr på kylen
0 svar · 1,5k läst
Daydreamer
Daydreamer: [citat] Hej, just det, garantin !! Trodde det var 1år som vanligt men såg att det var 5år bra. Servly var här o fixade den, det var nån sensor som inte kände av vattentillförseln, så nu äre fixat !! Tack Electroluxaren, du har alltid nåt vettigt att komma med !!
5 svar · 1,2k läst
·
B
Blåbär2: Misstänkte det med tanke på den som installerade fläkten. 😏 Men jag kom åt kallrasskyddet vars ena halva lossnat och fallit ner in i fläkten. Fick upp den och skruvade dit ett nytt. Stor skillnad. Men isolerade rör har den fortfarande inte.
7 svar · 3,2k läst
·
P
paralun: [citat] Ok, de som använder tumlaren kommer att märka en stor skillnad på torktid och testa med att köra några minuter så torkar allt upp, sedan ut med kondensorn och dammsug igen. Kan nog repeteras några gånger.
6 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är ju väldigt småttigt men det skulle kunna stå Electro Helios på märkningen, vilket är ett av Electrolux-koncernens varumärken. Men jag tror inte att de säljer någon separat panel med vred idag, men du kan kolla bland deras reservdelar.
1 svar · 1,5k läst
·
K
Kane: [citat] Vad säger Epoq? Känns inte som det är rätt produkt för en diskmaskin. Kommer inte leva länge....
2 svar · 1,7k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Precis, köp en ny för tre tusen och gå vidare med ditt liv.
13 svar · 2,5k läst
·
E
Emmet: Hallå, jag har en Electrolux EOC65340X Har fått problem med övervärmen. Började med att mäta upp elementen: 24 resp 53 Ohm så de verkar hela Sen efter att ha testat lite tätnar mysteriet för mig: 1. kör jag varmluft fungerar det bra (230V över ringelementet och ugnen blir varm 2. kör jag grill fungerar det bra (får 230V över grillelementet) 3. kör jag grill _och_ övervärme
0 svar · 535 läst
J
JPQ: Hej! Är det någon här på forumet som har tips/ förslag hur man kan felsöka/lösa orsaken till att min torktumlare inte har/får fram någon ström till enheten? Höll på att torka kläder en kväll och stängde av tumlaren för att den störde(högt ljud). När jag senare skulle starta den igen var torktumlaren helt ”död”. Har kollat säkringen i proppskåpet, ström fram till uttaget
0 svar · 975 läst
·
Ö
öbotoo: [citat] Electroluxaren. OK med en fråga till? Den vänstra klenare slangen från pumpen upp under trumman är full med klägg. Vad har den för funktion? Om jag rensar, rädd för att trycka upp skiten. Lite grinigt att ta bort slangen. Funderar på hur många sekunder det kan ta?
6 svar · 4,5k läst
S
Stefan Sundling: Hej, vet att det finns många trådar om detta men försöker här ändå. Har en äldre, ca 15 år gammal torktumlare, AEG Lavatherm. Har varit fantastiskt bra. Men sen ngt år fungerar den inte. Den startar upp, ibland. Går trögt, stannar, ibland går igång igen, stannar. Ger felkod E50, motorfel. Hittade i annan tråd förslag på lösning, byte av kol samt kondensator x2 st. Bytte detta
0 svar · 1,1k läst
·
W
wicpe: [citat] Hej igen. Bytte och ljudet försvann. Otroligt.
11 svar · 1,4k läst
·
H
Högliden: Tackar tackar! 🙏🏻
2 svar · 589 läst
·
B
bassan: Hej igen, Stort tack för hjälpen att hitta felet. Jag har nu installerat en ny avloppspump och missljudet är borta. Allt fungerar som det ska. Körde tillslut på denna pump ifrån Nettoparts.se: https://www.nettoparts.se/shop/avloppspump-cylinda-tvattmaskin-104968p.html Jag kan inte ge Nettoparts några strålande betyg efter att ha rekommenderat felaktig pump trots tydliga instruktioner, och
9 svar · 3,7k läst
·
erigun
erigun: [citat] Har samma problem uppdatera gärna hur du löser det.
9 svar · 1,1k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] Trist, hoppas du finns kvar här på något sätt för du har hjälpt många här att laga sina maskiner själv
12 svar · 6,2k läst
C
Anonymiserad 137805: [citat] ser ut som om det är brist på givarehusen och de har gått upp en del i pris en detta bör passa https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00263186#/Togglebox=manuals/
9 svar · 2,2k läst
·
T
Troberg: Problemet är att de är för stora för att få ut i en bit. Jag skulle behöva riva fyra dörrar för att få ut dem, det är helt enkelt inte värt det. Vi ska dessutom lägga nytt golv, och de går inte att flytta när de är inkopplade på rören. En kompressor för alla. Vi har redan 1 + 3 halvfrysar, och 1 + 3 halvkylar. Jag tror inte jag vill ha mer utrymme... Kompressorn tror jag att jag
4 svar · 869 läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] bra! då vet vi det! Då kan du oxå byta elementet
15 svar · 22,9k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] Nä ingen spänning kvar när matningen är bruten.
18 svar · 10,1k läst
·
G
Anonymiserad 137805: [citat] turen slutar efter 2 år...
9 svar · 3,7k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] ja det är för klent för då kommer inte åt den is som kan byggts på
5 svar · 817 läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] antingen plattan eller regulatorn, lutar åt plattan. sitter typskylt på ugnsramen är den äldre så sitter den på höger utsida kolla pnc och beställ på electrolux.se
2 svar · 1,0k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] bara byt motorkolen så håller den lika länge till FHP-L som i vänster -kol inte FHP-R tex. https://www.nettoparts.se/shop/search-1.html?keyword=cyl+2%2E11
1 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.