Vitvaror
Calle1111: Plockade isär den och såg att saltbehållaren var sprucken så chansar på att beställa en ny. Hoppas att det inte läcker när den väl är installerad.
[SH]: [citat] Neff och Siemens är samma grejer men luckan som åker in i botten finns bara från Neff så vitt jag vet. Bägge tillhör i alla fall BSHG. Värt att tänka på är att ugnar med fullångna sällan (aldrig?) kommer upp i 300 grader.
Flöjten5: [citat] Får en känsla av att det är fläkten på vinden som säckat ihop. Den i köket verkar må bra. Får väl upp på vinden och trängas då 😣
ClaesMalmö: jo, tack jag vill gärna gå vidare. är just nu i sommarstugan men kollar det så fort jag kommer hem. återkommer asap. tack.
Dilato: [citat] Från artikeln: På fredagskvällen märktes den dessutom av på flera platser i Sverige genom blinkande lampor och strömstörningar, rapporterar Expressen.
Dan1891: [citat] Den ser ut som min OBH Nordica som jag är väldigt nöjd med.
Igelknorr: [citat] Trevligt att höra, sådant förlänger livslängden avsevärt tänker jag. Min Bosch var kanske bara 5 år gammal.
Anonymiserad 137805: [citat] Absolut görbart
Anonymiserad 137805: [citat] np
Anonymiserad 137805: [citat] vad du än gör köp inte logik skräp från kina
Anonymiserad 137805: [citat] polskbyggda maskiner reparerar man aldrig
Rickard.: Ta en bild lite längre ifrån så får du bättre hjälp, du vill plugga röret så nära avsticket som möjligt.
Anonymiserad 137805: samsung nej andra maskiner byter man fläkthjulet på
Anonymiserad 137805: låter stenkross borde låta under centrifugering oxå. trumlagerras
Frysproblem: Jorå, frostade av länge, men kom inte så mycket mer vatten. Kärlet fylldes en gång. Nu är den igång igen, gör is som den ska, håller -20, vi får se hur länge det håller den här gången...
psam400: [citat] Tack för hjälpen. Beställde ett par via fix parts. Ca 900kr och gick bra att byta. Men som någon sa: synd inte det var med nya skruvar
Stickan_c: [citat] Tack, hade tur och hittade en på blocket som passade in, blev en Miele istället nu. Fick 1000 sek för den gamla, nöjd med att spara tid.
Anonymiserad 137805: [citat] hon är en loser och vet inget om vitvaror
Em St: Uppdatering: genom att trycka hårt på sidopanelen så lossnade den. Termostaten är fäst på baksidan av kylplattan med ett plastfäste. Genom att lossa de två plastclipsen går det att komma åt kylplattans baksida ordentligt utan att i övrigt ta loss den. Det är enkelt att montera den nya termostaten genom att ha den gamla som mall när man böjer röret.
Kjell_G: Efter att ha varit hos firman fick jag idag bekräftat att de inte stod bakom reparatörens besked och offert, fick en ursäkt och ett löfte om återbetalning av faktura (ca 800:- efter RUT). Enligt den jag pratade med hade reparatören också fått en varning.
Anonymiserad 137805: https://fixpart.se/produkt/whirlpool-indesit-481010514599-cirkulationsmotor-diskmaskin
HogeN: [citat] Det står " Vidrör icke elmaterial när du är våt"
Elcalle: Fick du av luckan? Jag står inför samma problem nu. Måste byta dörrkrok. Önska råd, hjälp och tips!! Tack på förhand.
Jens33: [citat] Låsningen är hel faktiskt. Nu i efterhand inser jag att den kunde lätt gått sönder. Nu gjorde jag en snabb fix och tog en packning från Biltemas vattenlås som är något tjockare. Sitter vattentät. Provkörde tre gånger. Funkar prima. Jag ska se hur den nya lampan ser ut. Hoppas att den sitter bättre än den originella. Om den ser likadan ut då kör jag som den är. Vågar
nikasp: Nu får det vara igång tills det blir minusgrader så hoppas vi kan köpa glass och andra frysvaror nu 😀
BergmanOlsson: [citat] Ja det gjorde det! Med en varmluftspistol, några träbitar och klämmor. Jag värmde sakta upp den (ökade värmen suggestivt) och satte själva skadade delen i kläm . Med lite tålamod så blev det bra nog för att sluta tätt. Den är fortfarande i drift dagligen nu.
64646464: [citat] Hej igen nu har den gått en hel del men jag har inte sett fläkten gå något än. Har du eller någon koll på exakt under vilka förhållanden den ska gå? Mvh Mats!
S-foot: Det fanns inget fel i den när man kollar inuti. Lite mjuk i fjädring/dämpning och det i kombination med för tungt lass blir väl så. Den funkar fortfarande men jag fick byta motor i den nu i vinter då det började surra ganska mycket från lagren.