Vitvaror
Anonymiserad 137805: Aha du har en cylinda Montera den nya på ballofixen som du ringat in Eller på skarven på bild 1 Du fick ju med en adapter den beiga
thekman: [citat] Kanon :) Lossa två skruvar och sedan skjut "locket" mot baksidan
Hamme: Tack för era tips! Jag ska göra ett försök under långhelgen.
matslew: [citat] Som en nål i en höstack! 😁 Men försöka duger. Det borde finnas ett system och en marknad för återvinning av värdefulla delar i vitvaror, ungefär som bilskrot. Galet att slänga bort. Med dagens nivå på digitalisering vore det möjligt, men intresset från vitvaruproducenter är förstås noll. Eller negativt. Så det skulle krävas lagstiftning om tillverkaransvar. Inte mig
Anonymiserad 137805: [citat] Det där är magneten till tachon, sådana finns bara i någon annan skrotad motor, de brukar aldrig lossna. Byt motor så håller maskinen många många år till
Anonymiserad 137805: [citat] Japp maskiner har känslor oxå...
olalid: [citat] Jag köpte lysdioder från aliexpress för 73 kr med frakt och bytte ut de trasiga LED:arna i modulerna. De är relativt enkla att få isär och löda om faktiskt. Sen återstår det ju att se om det funkar i längden förstås, de nya LED:arn lyser kraftigare än de gamla, så de kanske drivs lite för hårt... Får åtgärda det senare i så fall. Betydligt billigare än 1240 kr * 2 hur
Sojo85: Har precis samma ljud från vår tvättmaskin. Kom ni fram till vad som var felet?
mofaza: Jag har ett problem med en gammal tvättmaskin som börjat strula. Den slutar köra ungefär halvägs genom sitt program och blinkar rött på Start/Paus knappen samtidigt som Extrasköljning lyser vilket, enligt manualen, indikerar problem med tömning. Min maskin har ingen smidig lucka för att ta ut något filter så jag har inte lyckats med det. Igår tog jag bort baksidan på maskinen och
pacman42: Vår tumlare ger fortfarande (3+ år senare än felet uppkom) felkoden då och då, men bara när tvätten redan är torr.
Anonymiserad 137805: [citat] du får nog starta om på nytt med din fråga vad har hänt vilken modell är det vad har du gjort hitintills
Anonymiserad 137805: [citat] Köp rätt längden på kapilärröret varierar och har en väldig betydelse
MatsoEvy: Tack för svar. Handduken får fungera som nytt kretskort ett tag. Sen får vi se. Ny maskin e inte bättre än den gamla förutom tork då såklart. Men 12,000 för en ny maskin blir säkert 1200 handdukar så det går det med. Men jag ger inte upp. Fler problem som ska lösas i vägen bara.
Anonymiserad 137805: [citat] Jag tycker att det SER helt normalt ut för ett ungerskt kylskåp
Anonymiserad 137805: [citat] tycker nog att det saknas lite axlar och dyligt
jahallåja: För omväxlings skull har jag ingen fråga utan tänkte upplysa om ett åtgärdat fel, om någon annan skulle drabbas! Handdammsugaren Electrolux Ergorapido började plötsligt låta som domedagen från munstycket på golvet. Ett snabbt smattrande ljud. Rengjorde borsten utan förbättring och bestämde mig för att ta isär munstycket innan jag köpte ett nytt som reservdel. Efter att ha tagit
Majuh: [citat] Hej. Nej det var enklare än vad jag trodde. Den sitter på motorns baksida och hålls fast av några hulingar av plast som dock gick sönder när jag böjde ut dem. Fick ersätta dem med lite lim. Det krångligaste var att få dit kontaktstiften eftersom de ska in i samma kontakthus som motorlindningen.
Anonymiserad 137805: [citat] du kommer inte åt i kammaren utan varmvatten och spola hårt och länge jag brukar ta en 8mm plastslang till blandarens kran och ta bort strålsamlaren föra in slangen hett vatten rikta in den andra änden i kammaren och hastigt öppna kranen några ggr då hamnar vattnet i maskinen sen kan man starta maskinen så tömmer den ut vattnet. två pers kan underlätta
Anonymiserad 137805: [citat] det är värmespiralen och under böjen så sitter hålet som det är en ispropp i
Anonymiserad 137805: [citat] Det är väl ändå du som står för idiotförklaringarna här? Men det måste du väl göra mtp dina tillkortakommande?
Anonymiserad 137805: [citat] Ja enligt bilden har du ingen nolla oftast går induktionsmodulerna sönder då frågan är om affären tar på sif detta då de gick ut med osanna/felaktiga uppgifter? Ta ut elektriker först om spisen ändå inte går ta ut electrolux (säg inget om nollan) det kan bli dyrt då du behöver en tråd till mellan central och spis beroende på hur lätt det är att få in den i röret.
Anton Svensk: Stort tack för hjälpen! Nu funkar maskinen igen 😁 Av nyfikenhet mätte jag resistens på den nya ventilen, den visade 7.4 kOhm.
Anonymiserad 137805: [citat] då är det bara att köra med uppsikt
g.kraft: Oj, bommade helt att det var en uppdatering och "löst". Sorry
Anonymiserad 137805: [citat] en del sitter riktigt illa till och det är ju några stycken...