Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Hej allihopa!
Körde tre tvättmaskiner idag, första gick bra, när den andra centrifugerade (full med tung tvätt) så klonkade det till och lät lite konstigt, och när den tredje omgången centrifugerade så klonkade det likadant, fast något tystare (då var det 6-7 lätta "sportplagg").. När jag öppnade luckan så såg det ut såhär;
Frugan säger att det luktar bränd hårtork, jag känner ingenting konstigt nog..
Och nu när jag snurrar trumman för hand så gör den ett litet grymtande ljud när den saktar av.. så har den inte gjort tidigare...
Jag tycker trumman ser skev ut, men det kanske bara en synvilla?
Inga felkoder..
Det är ju en ca 12 år gammal maskin, så frågan är om det är värt att kasta några slantar på den?
@electroluxaren vad tror du? 😄
Körde tre tvättmaskiner idag, första gick bra, när den andra centrifugerade (full med tung tvätt) så klonkade det till och lät lite konstigt, och när den tredje omgången centrifugerade så klonkade det likadant, fast något tystare (då var det 6-7 lätta "sportplagg").. När jag öppnade luckan så såg det ut såhär;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frugan säger att det luktar bränd hårtork, jag känner ingenting konstigt nog..
Och nu när jag snurrar trumman för hand så gör den ett litet grymtande ljud när den saktar av.. så har den inte gjort tidigare...
Jag tycker trumman ser skev ut, men det kanske bara en synvilla?
Inga felkoder..
Det är ju en ca 12 år gammal maskin, så frågan är om det är värt att kasta några slantar på den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@electroluxaren vad tror du? 😄
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Njä, online senast idag klockan 12, jag har hoppet uppe!😂
Spontant så skulle jag säga att om det kommer rök ur tvättmaskinen så är det inte särskilt bra 😂. All elektrisk apparatur bygger nämligen på att man håller röken inkapslad.
Det kan i och för sig vara 12 års ackumulerade rökare från tvättade kalsonger som nu kom lös men då är det mindre sannolikt att lukten påminner om bränd hårtork…
Lagren låter inte helt friska, men de borde rimligen inte ryka…
Det kan i och för sig vara 12 års ackumulerade rökare från tvättade kalsonger som nu kom lös men då är det mindre sannolikt att lukten påminner om bränd hårtork…
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Det luktade inte bränd elektronik, och det lät inte som något tog i när den snurrade, så det kanske är något som hamnat på elementet.. 🤔mexitegel skrev:
Spontant så skulle jag säga att om det kommer rök ur tvättmaskinen så är det inte särskilt bra 😂. All elektrisk apparatur bygger nämligen på att man håller röken inkapslad.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Ingenting på elementet, det ser rent och fint ut...
Har du öppnat toppen och kikat ner, gunga på trumman, kan vara en fjäder eller annat som gett sig. Starta en tvätt och se hur den uppför sig, har ju ingen betydelse att köra den nu när det är något rackartyg med den. Allt detta är bara tankar från mig.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Har inte skruvat isär något, men jag tömde filtret och kör en 99 grader tom nu....
Tycker trumman ser skev ut...
Tycker trumman ser skev ut...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Får lyfta ner den och kolla....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg