Det ska köra ett tvättprogram.

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
P
J jonaserik skrev:
Trumman är inte skev men burken rörs i sidled. Då får du lossa nakstycket och se när du kör, hur det uppför sig, kan vara att den stora remskivan har skevat till sig eller lossnat lite. Finns inga genvägar.
Idiot

• Gilla
Knight
  • Laddar…
Uppfriskande inlägg😋

• Gilla
MrsBlaise och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ser bra ut här... Möjligen att den känns lite sladdrig kanske?
[video]

Hittade de här tre små plastbitarna i filtret förresten... Den längsta är väl 18-20 mm, och de ser väldigt "tvättmaskinsaktiga" ut...
[bild]
Det ser ut att vara delar från innanmätet på trumman. Jag skulle rekommendera att inte krångla mer med denna maskin utan ta å köp en ny. Electrolux Service kan säkert komma ut å kolla på den men med erfarenhet kommer de säga att de är inte lönsamt att byta trumma. Även om de har fastpris rep på 2095kr eller va de är.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Nä, jag jag har konstaterat att trumman lossnat från korset..

Ny trumma med ytterhölje kostar 2695 kr, vilket inte är så farligt, men sen är ju 4 stötdämpare a 260 spänn som är lika bra att byta när man ändå är där, plus att utloppspumpen gnäller när den stått några dagar.. 800 till... Så det är ju en 4-5000 spänn, och det lägger jag inte på en 12 år gammal maskin... Det är väl bara en tidsfråga innan elektroniken ger sig, och det finns två olika enheter där den ena kostar 2 och den andra 4 tusen typ....

Edit: Beställde en Asko igår....

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 3 till
  • Laddar…
Jag kallar den "Asko i motljus".
Tvättmaskin förpackad i polystyren framför fönster som ger starkt motljus i ett renoveringsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
MrsBlaise och 6 till
  • Laddar…
Premiär för "stålsälen" som den numera heter...
Frontal bild av en vit tvättmaskin med märkningen "Steel Seal" och kläder synliga i trumman.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Jahapp.. underbart är kort, eller vad de brukar säga...

Idag fick aset något spel och gör såhär;
Display på en diskmaskin som visar felmeddelandet "Fel 0" med valmöjligheterna "Info" och "Avsl." till höger.
Skapa konto

En diskmaskinsdisplay visar ett felmeddelande "E0-Fel inställningar. Stäng av och sätt på maskinen igen. Om felet inträffar igen, ring service.
Skapa konto

Har dragit ur sladden och väntat, samma sak...

Det konstiga var att första gången jag försökte starta programmet så hände inget när jag tryckte på play, jag tryckte tre gånger och sen startade den om i nån slags service mode (tror jag) och det kom upp massa siffror och bokstäver på displayen.. sen stod det "motor test" typ, och då stängde jag av den på on-off-knappen .. när jag startade igen fick jag välja språk och vattenhårdhet, precis som när man körde igång den första gången... Sen dess dyker felmeddelandet upp.... Passande när vi åker bort imorgon... 🤬

• Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jahapp.. underbart är kort, eller vad de brukar säga...

Idag fick aset något spel och gör såhär;
[bild]
[bild]

Har dragit ur sladden och väntat, samma sak...

Det konstiga var att första gången jag försökte starta programmet så hände inget när jag tryckte på play, jag tryckte tre gånger och sen startade den om i nån slags service mode (tror jag) och det kom upp massa siffror och bokstäver på displayen.. sen stod det "motor test" typ, och då stängde jag av den på on-off-knappen .. när jag startade igen fick jag välja språk och vattenhårdhet, precis som när man körde igång den första gången... Sen dess dyker felmeddelandet upp.... Passande när vi åker bort imorgon... 🤬
som sagt garanti
kinesiskt kretskort gjort sitt

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.