Har en typ 7 år gammalt kylskåp jag köpte begagnat nyss. Har "garanti" men för mig verkar det vara ett enklare fel att laga själv än att köra 7 mil enkel väg för att byta ut kylen. Felet är att efter ett par dagar så slutar kompressorn gå och kylen tappar all kyla. Stänger av på knappen och slår på igen och då går den helt normalt och håller kylan något dygn eller flera innan det händer igen. Nån idé om vad som är fel?

Husqvarna QR2662X samt
QT3662X

Redigerat:
S
Garanti på ett sju år gammalt begagnat kylskåp??? Det vill jag också ha

S Sernando skrev:
Garanti på ett sju år gammalt begagnat kylskåp??? Det vill jag också ha
Jag sa ju att jag köpte det begagnat NYSS. Affären som säljer de begagmade vitvarorna lämnar några månaders garanti så att man inte behöver ta fullt så stor risk.

MultiMan
Som vanligt, ange märke/modell.

Finns massa olika typfel beroende på konstruktionen.

MultiMan MultiMan skrev:
Som vanligt, ange märke/modell.

Finns massa olika typfel beroende på konstruktionen.
Lagt till i trådstarten!

K kurlakarl skrev:
Har en typ 7 år gammalt kylskåp jag köpte begagnat nyss. Har "garanti" men för mig verkar det vara ett enklare fel att laga själv än att köra 7 mil enkel väg för att byta ut kylen. Felet är att efter ett par dagar så slutar kompressorn gå och kylen tappar all kyla. Stänger av på knappen och slår på igen och då går den helt normalt och håller kylan något dygn eller flera innan det händer igen. Nån idé om vad som är fel?

Husqvarna QR2662X samt
QT3662X
det är inte fläkten bak i skåpet den brukar gå sönder
annars får du gåpå kretskortet som sitter vid golvet

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.