Vår Siemens diskmaskin närmar sig snart 6 år. Den har funkat felfritt fram till för kanske 1-2 månader sen.
Problemet är att det ligger fett kvar i botten på filtret samt att plastdetajler som vi diskar har en fet hinna kvar. Lyckligtvis blir porslin och metall rent, men det är ändå riktigt störigt.
Har provat köra yes diskmaskinsrengöring och då blir den skinande ren, men sen dröjer det inte många körningar förrän det börjar igen.
Har även sporadiskt fått någon E-kod när man slagit igång den. Tyvärr försvinner den så fort att man knappt hinner se, men jag tror det har varit E24, tömningsfel.
Problemet är att det ligger fett kvar i botten på filtret samt att plastdetajler som vi diskar har en fet hinna kvar. Lyckligtvis blir porslin och metall rent, men det är ändå riktigt störigt.
Har provat köra yes diskmaskinsrengöring och då blir den skinande ren, men sen dröjer det inte många körningar förrän det börjar igen.
Har även sporadiskt fått någon E-kod när man slagit igång den. Tyvärr försvinner den så fort att man knappt hinner se, men jag tror det har varit E24, tömningsfel.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Pontstone skrev:
Ja, det är ju bara att öppna luckan efter en kvart eller så.
Antingen är det hett, och vattenångan bolmar ut och kondenserar till moln,
eller också är det inte hett.
Har lobbin kollat att maskinen inte av misstag körs på något extremt lågtemperatur,
energibesparande läge?
Givetvis var jag begåvad och skickade detta innan vi stack iväg på ledighet, så jag kan tyvärr inte testa era tips.
Kan dock svara på att vi har inte bytt diskmedel utan har alltid kört med Änglamarks tabletter. Sköljmedel kör vi lite olika från Coop eller Ica, men där kan jag inte se något mönster.
Salt använder vi faktiskt inte, jag har fått för mig att vattnet i Malmö är tillräckligt mjuk, kanske är felaktigt?
Kan dock svara på att vi har inte bytt diskmedel utan har alltid kört med Änglamarks tabletter. Sköljmedel kör vi lite olika från Coop eller Ica, men där kan jag inte se något mönster.
Salt använder vi faktiskt inte, jag har fått för mig att vattnet i Malmö är tillräckligt mjuk, kanske är felaktigt?
