3 448 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Snålt med utrymme för tork och tvätt?
Hej där,
Så har tvättmaskinen slutligen gått sönder. Den var gammal redan när jag köpte huset för 13 år sedan
När jag renoverade tvättrummet så gjorde jag plats för en torktumlare och en tvättmaskin. Försjunken i detaljerade ritningar som jag kan bli istället för att tänka praktiskt lämnade jag inte många millimeter utrymmet utöver 2x60cm. Fungerar det att ha dem nästan dikt an eller hur mycket utrymme behöver de? Alternativet är ju såklart att köra en av dem, typ torktumlaren, 50cm men det skulle kännas lite surt, om inte annat för att det blir hela 10cm "glapp"....
Så har tvättmaskinen slutligen gått sönder. Den var gammal redan när jag köpte huset för 13 år sedan
När jag renoverade tvättrummet så gjorde jag plats för en torktumlare och en tvättmaskin. Försjunken i detaljerade ritningar som jag kan bli istället för att tänka praktiskt lämnade jag inte många millimeter utrymmet utöver 2x60cm. Fungerar det att ha dem nästan dikt an eller hur mycket utrymme behöver de? Alternativet är ju såklart att köra en av dem, typ torktumlaren, 50cm men det skulle kännas lite surt, om inte annat för att det blir hela 10cm "glapp"....
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Har du 1cm runt om är det nog lugnt, dom är gjorda för att kunna stå i ett 60 fack i t.ex. Ett kök
Det ska funka. En 60 tvättmaskin är inte 600 millimeter bred. En Cylinda sverigetvätten är t.ex. 595 mm.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Rekommendation:
Toppmatad tvättmaskin!
Så fantastiskt mycket enklare att ladda och plock ur. Inga onda ryggar längre
Toppmatad tvättmaskin!
Så fantastiskt mycket enklare att ladda och plock ur. Inga onda ryggar längre
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Jag hade en toppmatad i två år och tänkte aldrig igen! Men det kanske va den som hade ovanligt klumpig öppning där man skar sig och kläderna fastnade?
Har man plats är en upphöjd ganska trevligt
Har man plats är en upphöjd ganska trevligt
Klicka här för att svara