Går det att fylla på ammoniak i ovan nämnda kylskåp? Jag "ärvde" en bättre begagnad trinett där elen fungerar utan problem. När jag skulle kolla om kylskåpet är OK så började det lukta ammoniak så jag gissar att det läcker någonstans (dock synes ingen skada på ledningar på baksidan..). Tacksam för tips.
Tack, då är det bara att jaga köldgeneratorn - men var? Mycket tacksam för tipset...
Tack igen - och jag är väl medveten att kylskåpet inte är Atlas (det är förmodligen namnet på trinettmodellen..). Jag hittade ingen information på kylskåpet annat än som framgår av bifogade bilder (Part NO: 2934336-01 och Ser.NO: 14300924),
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för fortsatt support!! Jag har kollat på Dometic´s hemsida men det är svårt att jämföra deras produkter med Elektrolux eftersom Dometic har andra "ID"-uppgifter för sina produkter (inte Part.No och Ser No som jag hittat på mitt kylskåp..). Via google har jag hittat Quickparts AB som erbjuder reservdelar till Elektrolux produkter (bl a kylskåp) men jag har inte kommit längre via nät så jag ska maila dem och fråga om köldgenerator till kylskåpet i trinette-kök. Får se om det blir någon framgång...hoppas.electroluxaren skrev:
det finns många olika generatorer och en del äldre har utgått gemensamt är att de kostar 2.500.- och uppåt.
kitt tillkommer.
du kan ha ett RM400 men det är omöjligt att avgöra utan rätt nummer
i värsta fall är den bara gjord för den ryska marknaden
kitt tillkommer.
du kan ha ett RM400 men det är omöjligt att avgöra utan rätt nummer
i värsta fall är den bara gjord för den ryska marknaden
Redigerat av moderator:
Tack igen! Med risk att låta tjatig så undrar jag vad som menas med rätt nummer... De enda uppgifterna jag hittat är just Part No. och Ser No. och de är inte kompatibla med Dometic. Har mailat till Quickparts och väntar på deras svar - dock utan större förväntningar.
Inte alla projekt har lyckat slut verkar det som...
Inte alla projekt har lyckat slut verkar det som...
Klicka här för att svara