Går det att fylla på ammoniak i ovan nämnda kylskåp? Jag "ärvde" en bättre begagnad trinett där elen fungerar utan problem. När jag skulle kolla om kylskåpet är OK så började det lukta ammoniak så jag gissar att det läcker någonstans (dock synes ingen skada på ledningar på baksidan..). Tacksam för tips.

P
Man byter köldgeneratorn om den finns kvar som reservdel inga andra reparationer görs på ammoniaksystemet

Tack, då är det bara att jaga köldgeneratorn - men var? Mycket tacksam för tipset...

P
kolla om du hittar nån skylt som visar någon modell etc.
så jag kan hitta vad det är

goggla atlas kylskåp

P
Skulle nu inte tro att kylskåpet är Atlas dock
Så ett i övrigt väldigt insiktsfullt inlägg...

Tack igen - och jag är väl medveten att kylskåpet inte är Atlas (det är förmodligen namnet på trinettmodellen..). Jag hittade ingen information på kylskåpet annat än som framgår av bifogade bilder (Part NO: 2934336-01 och Ser.NO: 14300924), Interiör av ett använt kylskåp med synlig modellnummerplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på apparat med text "PART NO: 2934336-01" och "SER. NO: 14300924", indikerar en del av ett kylskåp.
Skapa konto
Reglagepanel på en äldre trinettmodell märkt med "ATLAS" och använd reglage.
Skapa konto
Närbild av en smutsig vred och temperaturkontrollskala på en vit apparat, möjligtvis en del av ett kylskåp.
Skapa konto
Inre delen av ett kylskåp med isbildning och synliga kylrör.
Skapa konto
Bild på baksidan av ett kylskåp med synlig modellbeteckning, kylskåpets kondensorrör och elektriska komponenter.
Skapa konto
Baksidan av ett inbyggt kylskåp med synlig kylkompressor, rör och frostbildning.
Skapa konto

M furulundman skrev:
goggla atlas kylskåp
Tack, det har jag börjat med och hamnat på Byggahus.se....:)

electroluxaren skrev:
Skulle nu inte tro att kylskåpet är Atlas dock
Så ett i övrigt väldigt insiktsfullt inlägg...
Vilket inlägg menas..? Ursäkta, jag är inte så hemma på denna sajt så jag har svårt att hänga med hänvisningar.

P
Dina bilder visar att du har ett electrolux kylskåp
Dometic tog över dessa
Nu är ju frågan om det finns reservdelar

electroluxaren skrev:
Dina bilder visar att du har ett electrolux kylskåp
Dometic tog över dessa
Nu är ju frågan om det finns reservdelar
Tack för fortsatt support!! Jag har kollat på Dometic´s hemsida men det är svårt att jämföra deras produkter med Elektrolux eftersom Dometic har andra "ID"-uppgifter för sina produkter (inte Part.No och Ser No som jag hittat på mitt kylskåp..). Via google har jag hittat Quickparts AB som erbjuder reservdelar till Elektrolux produkter (bl a kylskåp) men jag har inte kommit längre via nät så jag ska maila dem och fråga om köldgenerator till kylskåpet i trinette-kök. Får se om det blir någon framgång...hoppas.

P
det finns många olika generatorer och en del äldre har utgått gemensamt är att de kostar 2.500.- och uppåt.
kitt tillkommer.
du kan ha ett RM400 men det är omöjligt att avgöra utan rätt nummer
i värsta fall är den bara gjord för den ryska marknaden

Redigerat av moderator:
Tack igen! Med risk att låta tjatig så undrar jag vad som menas med rätt nummer... De enda uppgifterna jag hittat är just Part No. och Ser No. och de är inte kompatibla med Dometic. Har mailat till Quickparts och väntar på deras svar - dock utan större förväntningar.
Inte alla projekt har lyckat slut verkar det som...

Om du lyckas hitta vilken modell som passar och det råkar vara ELX121 så råkar jag ha ett på lager

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.