P
tre blink är att is-luckan i dörren inte är stängd förresten

electroluxaren skrev:
nä det sitter uppe bakom displaykortet
Det kortet borde väll inte va så avancerat o byta själv va? Kan jag köpa det hos vilken Electrolux återförsäljare som hellst?

electroluxaren skrev:
tre blink är att is-luckan i dörren inte är stängd förresten
Jag höll på o kolla förut vad som känner av att isluckan är öppen eller stängd o de är som en plast "flik" med lite svart färg på själva ogenomskinliga glas spaken, respektive på svarta locket som ska sluta tätt emot frysen. Är det magnetiskt eller hur funkar den sensorn?

Upptäckte att när jag montera tillbak ramen på framsidan satt inte den riktigt där. Så fort den hamna på plats så slutade det blinka helt. Nu går det även att sätta dit lås funktionen och använda natt knappen. Det har ej gått förr. Men den han gå ner till 12 grader kallt när jag höll på så väntar tills i morrn o prova isen.

P
fliken är svart för att det är en optisk givare den bryter.
men matar skruven konstant fortfarande??
kort och sladd går att byta men det är förb****t trångt och korta kablar.

• Gilla
Kurtmo
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
fliken är svart för att det är en optisk givare den bryter.
men matar skruven konstant fortfarande??
kort och sladd går att byta men det är förb****t trångt och korta kablar.
Okej. Nix skruven har slutat matat nu! Upptäckte nu att allt funkar förutom att fliken som ska känna av när inre svarta luckan luckan öppnas helt inte riktigt går ända fram men om man buggar på den så kommer det is och allt värkar fungera i sin ordning :D ska bara komma på varför inte den luckan öppnas riktigt helt :thinking:

P
det finns ombyggnads grejer till flärpen (inre luckan) om du inte har det senaste versionen
det verkar i alla fall som du slipper byta kort då

electroluxaren skrev:
det finns ombyggnads grejer till flärpen (inre luckan) om du inte har det senaste versionen
det verkar i alla fall som du slipper byta kort då
Jasså det låter ju jätte bra det :) ska ringa o kolla med Electrolux återförsäljare då! För tror knappast gubben som haft dom har bytt till nån nyare.

P
du behöver PNC och serienummer då
då går det att kolla om du har den senaste uppgraderingen

Vad menas med pnc?

En sifferkod som identifierar maskinen. Ska stå på typskylten.

P
kan stå "produktnummer"
typskylten finns uppe till höger inuti skåpet

Nu har jag fått igång den och allt värkar fungera som det ska :D
Men lite då o då börjar den blinka 2 gånger fort på låsknappen ibland :thinking:
Inte för att det gör så mycket för nu får jag äntligen min is :love:

Hej!
Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två tjocka U med två st små skåror i varje ben. Såg att det ena U: et inte var riktigt nedtryckt.... kunde trycka ner det ca 1mm. Vilket gjorde att skåran kom i "skottlinjen" igen. Fråga mig inte hur den lyft sig en enda mm. Som sagt.....nu funkar min maskin kanon igen.

• Gilla
peed03
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.