13 981 läst ·
28 svar
14k läst
28 svar
Frys med Ismaskin matar ej, Electrolux QT3549FX
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Jag höll på o kolla förut vad som känner av att isluckan är öppen eller stängd o de är som en plast "flik" med lite svart färg på själva ogenomskinliga glas spaken, respektive på svarta locket som ska sluta tätt emot frysen. Är det magnetiskt eller hur funkar den sensorn?electroluxaren skrev:
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Upptäckte att när jag montera tillbak ramen på framsidan satt inte den riktigt där. Så fort den hamna på plats så slutade det blinka helt. Nu går det även att sätta dit lås funktionen och använda natt knappen. Det har ej gått förr. Men den han gå ner till 12 grader kallt när jag höll på så väntar tills i morrn o prova isen.
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Okej. Nix skruven har slutat matat nu! Upptäckte nu att allt funkar förutom att fliken som ska känna av när inre svarta luckan luckan öppnas helt inte riktigt går ända fram men om man buggar på den så kommer det is och allt värkar fungera i sin ordningelectroluxaren skrev:
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Jasså det låter ju jätte bra detelectroluxaren skrev:
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Vad menas med pnc?
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 176 inlägg
Nu har jag fått igång den och allt värkar fungera som det ska 
Men lite då o då börjar den blinka 2 gånger fort på låsknappen ibland
Inte för att det gör så mycket för nu får jag äntligen min is
Men lite då o då börjar den blinka 2 gånger fort på låsknappen ibland
Inte för att det gör så mycket för nu får jag äntligen min is
Hej!
Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två tjocka U med två st små skåror i varje ben. Såg att det ena U: et inte var riktigt nedtryckt.... kunde trycka ner det ca 1mm. Vilket gjorde att skåran kom i "skottlinjen" igen. Fråga mig inte hur den lyft sig en enda mm. Som sagt.....nu funkar min maskin kanon igen.
Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två tjocka U med två st små skåror i varje ben. Såg att det ena U: et inte var riktigt nedtryckt.... kunde trycka ner det ca 1mm. Vilket gjorde att skåran kom i "skottlinjen" igen. Fråga mig inte hur den lyft sig en enda mm. Som sagt.....nu funkar min maskin kanon igen.
Klicka här för att svara