6 187 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Diskmaskin AEG tar in vatten när den är avstängd
Hej!
Jag har ett problem med min AEG (Electrolux) diskmaskin, som jag inte lyckas hitta något svar på på nätet.
Om jag låter diskmaskinen stå tex över natten så är botten full med vatten på morgonen, kanske 1-2 cm vatten. Är det någon som vet vad det kan bero på och vad man i så fall kan göra åt det?
Jag har kollat undertill och vid anslutningen till vattenledningarna, men där finns inga läckage. Inte heller ger maskinen ifrån sig några felkoder.
Hittills har jag löst det genom att stänga av vattnet när jag inte använder maskinen (som diskar helt normalt), men jag vågar inte diska medan jag tex är på jobbet i fall det skulle bli något större läckage.
Jag har ett problem med min AEG (Electrolux) diskmaskin, som jag inte lyckas hitta något svar på på nätet.
Om jag låter diskmaskinen stå tex över natten så är botten full med vatten på morgonen, kanske 1-2 cm vatten. Är det någon som vet vad det kan bero på och vad man i så fall kan göra åt det?
Jag har kollat undertill och vid anslutningen till vattenledningarna, men där finns inga läckage. Inte heller ger maskinen ifrån sig några felkoder.
Hittills har jag löst det genom att stänga av vattnet när jag inte använder maskinen (som diskar helt normalt), men jag vågar inte diska medan jag tex är på jobbet i fall det skulle bli något större läckage.
Tack, jag ska leta efter reservdel 
Bästa svaret
Det är zanussi som gör dessa och denna modellen finns i 8st variationer.
det du skall ha är ett sk aquastop
det sitter på inloppsslangen i början (klumpen under diskblandaren)
man byter hela slangen med ventil
405 51 25-06/8 är reservdelsnumret kostar styvt 800.-
det du skall ha är ett sk aquastop
det sitter på inloppsslangen i början (klumpen under diskblandaren)
man byter hela slangen med ventil
405 51 25-06/8 är reservdelsnumret kostar styvt 800.-
Tack för hjälpen!
Är det besvärligt att byta för den måttligt händige?electroluxaren skrev:
Klicka här för att svara