Hej,

Finns det någon som vet varför ismakinen på frys beter sig såhär? Se bifogad video.
Undertill finns 2 små hål som vad jag tror är kondensvatten som rinner ut ur, Hur fixar jag det?

Tacksam för svar! =)
 
P
Den blinkar 5 det betyder att antikondens värmaren gett upp.
Vilket troligen beror på att luckdämparen gett upp
 
electroluxaren skrev:
Den blinkar 5 det betyder att antikondens värmaren gett upp.
Vilket troligen beror på att luckdämparen gett upp
Tack så jätte mycket!
Går det att beställa nya via Electroluxs hemsida?

Mvh
 
Kan det vara dessa komponenter som du nämner? Se bifogade bilder. =)
 
  • Skärmdump av reservdelslista för kylskåp med markering på komponent nummer 518, en dämpare för vattendispenser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorskärm som visar reservdelar för kylskåp med numrerade komponenter och en markerad reservdel nummer 509.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504
 
  • Gilla
M.H.K.
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504
Underbart! Stort tack för hjälpen!
 
M M.H.K. skrev:
Underbart! Stort tack för hjälpen!
Har nu bytt delarna och den indikerar inte längre på någonting och kondensvatten har slutat rinna.

Har dykt upp ett nytt problem dock, matarskruven snurrar inte, testa den en kort stund efter jag var klar men nu är den stendöd. Har testat att ha det strömlöst en kort stund utan resultat. Frysen indikerar ingenting, sen tillverkar isbitar som den ska. Vad kan det vara som strular tror du?
 
electroluxaren skrev:
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504
 
electroluxaren skrev:
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504[/QUOTE

Har nu bytt delarna och den indikerar inte längre på någonting och kondensvatten har slutat rinna
electroluxaren skrev:
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504
  1. Har dykt upp ett nytt problem dock, matarskruven snurrar inte, testa den en kort stund efter jag var klar men nu är den stendöd. Har testat att ha det strömlöst en kort stund utan resultat. Frysen indikerar ingenting, sen tillverkar isbitar som den ska. Vad kan det vara som strular tror du?

    • Svara
 
electroluxaren skrev:
Ja det är dessa jag tänker på
Kolla samtidigt att tätningen är ok
503 504
Har nu bytt delarna och den indikerar inte längre på någonting och kondensvatten har slutat rinna.

Har dykt upp ett nytt problem dock, matarskruven snurrar inte, testa den en kort stund efter jag var klar men nu är den stendöd. Har testat att ha det strömlöst en kort stund utan resultat. Frysen indikerar ingenting, sen tillverkar isbitar som den ska. Vad kan det vara som strular tror du?
 
P
Ingen is som fryst fast?
 
electroluxaren skrev:
Ingen is som fryst fast?
Nej, har skruvat på skruven manuellt och motorn manuellt och båda går att snurra utan problem.
 
P
Råkat stänga av ismaskinen?
Vad lyser?
 
Kanske får testa, lampan lyser och knappen med 3 kuber lyser.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.