Hej, har lyckats hitta liknade trådar som mitt problem men ändå en del skillnader, så jag ställer mitt hopp till er kunniga o hjälpsamma!
Siemens frys, 7 år gammal, slutar plötsligt fungera, låtit den stå avstängd några dagar nu.
Startar jag upp den nu då brummar kompressorn i 20 sekunder, sen tyst i två minuter sen kompressor 20 sekunder, ingen ledning ut som blir varm. Kompressorhaveri eller kan mina fel lösas med byte av kondensatorer eller startrelä? Verkar som en del andra lyckats.
Tack- Peter
Siemens frys, 7 år gammal, slutar plötsligt fungera, låtit den stå avstängd några dagar nu.
Startar jag upp den nu då brummar kompressorn i 20 sekunder, sen tyst i två minuter sen kompressor 20 sekunder, ingen ledning ut som blir varm. Kompressorhaveri eller kan mina fel lösas med byte av kondensatorer eller startrelä? Verkar som en del andra lyckats.
Tack- Peter
Ok, lika bra att fortsätta, litar på dej, men samtidigt funderar jag ju på vad jag ska köpa istället sen, för är det kompressor så åker väl båda skåpen till soptippen.
Törs du rekommendera nåt, prisvärt o lite kvalité, Elvita, Cylinda, Bsh/Siemens, Ikea?
Vettigt att betala ca 5000 mer på Elon o få 5 års garanti?
Men först ska jag mäta lindningar!
Törs du rekommendera nåt, prisvärt o lite kvalité, Elvita, Cylinda, Bsh/Siemens, Ikea?
Vettigt att betala ca 5000 mer på Elon o få 5 års garanti?
Men först ska jag mäta lindningar!
Klicka här för att svara

