Hej!
Jag är ny här på forumet och hoppas på att de som är mer begåvade än mig har lust att komma med råd och tips.

Nu till saken. Familjens diskmaskin havererade nyligen och jag har införskaffat mig en begagnad ersättningsmaskin. När jag har installerat den och provkör upptäcker jag att det läcker från anslutningen.

Jag har bifogat en bild på hur det ser ut. Jag har använt mig av den existerande packningen som fanns kvar från den förra ägaren samt använt mig av gängtejp.

Jag är en total novis på detta (vilket borde vara uppenbart med tanke på min förmåga att beskriva problemet och mitt "hantverke").

Såå... Vad har jag gjort för fel?
Mvh
Tobias
 
  • Vattenläckage vid anslutningen på en installerad diskmaskin med synlig gammal packning och gängtejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är en plankoppling med packning så ska det inte vara någon gängtejp.
 
Okej...
Hur vet jag att/om det är en plankoppling? Ursäkta för de dumma frågorna, men det är på den här nivån jag befinner mig på...
 
Skruva isär grejerna och ta kort på dom.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.