Hej

Jag skulle vilja ha lite tips på en side by side kyl/frys med is/vatten-maskin.
Tittat lite på denna https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-rs50n3403ww-ee-side-by-side-1307125.html Vi vill gärna ha en vit som denna är.

Men vet inte hur den är i kvalitet och så. Någon som har kört med en side by side ett tag?

Sen även vad behövs för att koppla in vatten på den. Följer allt med eller är det något jag ska tänka på och skaffa innan?
Den kommer stå bredvid diskhon i köket så inte långt från vattenrör.

Vill inte heller ha en som är för djup. Denna jag tittat på är 734 mm med dörr och det tycker jag är max för att platsa i köket.

/Daniel

Redigerat:
P
Den är ju billig!
Så det är värt att chansa.

• Gilla
dthompa
  • Laddar…
Frågan är om billigt är bra i detta fall?

Jag är inne på mitt andra side by side från Samsung och är bara positiv .

• Gilla
dthompa
  • Laddar…
Nu har vi förvisso en rostfri men jag kan varmt rekommendera en amerikansk kyl/frys av "french door" modell.

Dvs att övre halvan av skåpet är kyl och nedre är frys. Dels får man dörrar som är lika breda och sen får man en kyl som är hela skåpet bredd vilket iaf vi uppskattar otroligt! Frysdelen känns även större än i den modellen du bifogade :)

P
Matti_75 Matti_75 skrev:
Jag är inne på mitt andra side by side från Samsung och är bara positiv .
Så det första höll inte?

Jo i över 15 år sen ville jag ha ett nytt.

Om man köper en side by side som ska kopplas in på vettenledningen, följer allt med då eller något man ska skaffa innan så man enkelt kan koppla in den.

Oftast följer allt med för att koppla in den på en R15 utvändig gänga.

• Gilla
dthompa
  • Laddar…
P
skaffa en avstängningsventil som är lätt att nå när skåpet läcker

electroluxaren skrev:
skaffa en avstängningsventil som är lätt att nå när skåpet läcker
bra tips.

Jag hade en ganska lika samsung och för oss pajade ismaskinen eller snarare isframmatningen efter några år så jag skulle inte rekommendera samsung. Vi köpte istället en LG som vi är nöjda med. Den har en annan design där hela ismaskinen sitter i dörren vilket jag gillar bättre. Den rymmer mindre is men det är i detta fall en fördel då jag tror problemet med samsungen var att viss is aldrig användes utan klumpade ihop sig och gjorde att skruven som matade fram istället för att mata fram isen hade sönder plastfästet den satt i. Isen tar ändå inte slut trots att vi använder den flitigt och det blir mer plats för andra saker i frysen.

P
LG gör troligen bättre SbS

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.