2 011 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Miele kyl & frys eller?
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Vi ska byta ut vårt par med kyl och frys pga. ena skåpet börjar bete sig opålitligt är är rätt gammalt. Det är ett matchande Miele-par så spontant tänkte jag skaffa Miele igen. Samtidigt har jag inga som helst behov av att hålla mig till det märket så jag tar gärna lite förslag på bra fristående kyl och frys som ni är nöjda med.
Vi är en stor familj så kapaciteten är viktig för oss. Behöver alltså ingen utrymmesstjälande ismaskin etc. Enda begränsningen jag har är att max höjd får vara 195 cm. Pris helst under 25 papp.
Så - vad ska man ha, och varför?
Vi är en stor familj så kapaciteten är viktig för oss. Behöver alltså ingen utrymmesstjälande ismaskin etc. Enda begränsningen jag har är att max höjd får vara 195 cm. Pris helst under 25 papp.
Så - vad ska man ha, och varför?
Två kombinerade kyl/frysar istället om inte volymen i frysen är viktigare än kylen. Går den ena sönder vilket den kommer göra så står man inte utan vare sig kyl eller frys. Bör vara en frisida mellan vilket ofta är ett problem i ett befintligt kök men o andra sidan så är det få tillverkare som friskriver sig från ev. Kondensbildning mellan skåpen som kan ske om dom står dikt varann. Miele vill ha 5cm Bsh 2cm övriga tror jag inte uppger ett mått i sina installationsanvisningar.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Bra tänkt där med två kombinerade. Volymen är dock viktigare så jag tror vi kommer köra på en av varje så får källarfrysen rycka in om det blir haveri.D DFYD123 skrev:Två kombinerade kyl/frysar istället om inte volymen i frysen är viktigare än kylen. Går den ena sönder vilket den kommer göra så står man inte utan vare sig kyl eller frys. Bör vara en frisida mellan vilket ofta är ett problem i ett befintligt kök men o andra sidan så är det få tillverkare som friskriver sig från ev. Kondensbildning mellan skåpen som kan ske om dom står dikt varann. Miele vill ha 5cm Bsh 2cm övriga tror jag inte uppger ett mått i sina installationsanvisningar.
Klicka här för att svara