Diskmaskinen är 7 år och helintegrerad. Den värmer inte vattnet längre. Jag är inte säker men det känns som det varit en gradvis försämring som visat sig med tex fettfläckar på bestick och att disken inte blivit riktigt torr.
Jag undrar
1. Om någon har ett elschema över den eller liknande maskin och skulle kunna skicka det till mig så jag har något att gå efter.
Eller
2. En idé om vad vad det är som kan ha gått sönder och berätta var de skulle börja titta så jag tar det i rätt steg.
Tack på förhand

Bästa svaret

På pumpens axel sitter en liten givare, ser ut som en spole. Om den är trasig kopplas värmen inte på. Lätt att byta och rätt billig.
Svår att mäta om den är trasig så köp en ny på eBay...

• Gilla
rikardg
  • Laddar…
Kanon. Då har jag något att börja med.

P
kolla silar och att det är rätt vatten nivå.
tachon som gusvo085 beskriver kan det vara ett intermittent fel i som är svårt att upptäcka. här behöver man tillgång till service menyerna

torrkokningspressostaten kan det vara men det är extremt ovanligt

sista felet i kedjan är då kretskortet och det reläet som sitter lött på detsamma

• Gilla
rikardg
  • Laddar…
Jag har inte demonterat den ännu så jag provade att köra snabbprogrammet P4 30 min. Har ingen termometer men testade att rycka upp luckan halvvägs in i programmet och det är varmt därinne. Kanske t.o.m. så varmt det ska vara.
Då borde tala för era förslag på tacho/ givaren då felet ju verkar vara intermittent. Det blir en beställning imorgon !!

Jag bytte givaren och det löste problemet för mig. Tack för era svar och tips. Ni är bäst!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.