Byggahus.se

Ny diskmaskin, Asko eller Bosch

1. Z
    Medlem · 5 inlägg

Zeido

Medlem
    Har fortfarande inte lyckats få någon vidare fart på min gamla diskmaskin och börjar nu tröttna på att handdiska. Eftersom jag kanske något överdrivet ogillar att pilla på vatteninstallationer så har jag kollat runt lite och fått två förslag med installation och retur av den gamla. Tyvärr hittar jag inga bra recensioner så jag får lite beslutsångest.

Asko DFI4338 - Svensk som verkar ha bra kvalite, men hittar en del negativa recensioner om att de ibland kan sluta diska rent och att det kan vara svårt att komma i kontakt med tillverkaren. Men det kanske är överdrivet.
    Bosch SMV4ECX14E - Hyfsat välkänt märke vars övriga maskiner verkar hamna rätt bra i tester. Har även haft en Siemens tidigare.

Är det någon här som har någon av dessa och kan ge lite input?

2. electroluxaren
    Medlem · - · 8 831 inlägg
    Asko´n är det inget svenskt i men massor av kinesiskt som ofta går sönder.
    svårt att se vem som tillverkar Boschen men det känns som ett säkrare kort med 5-års garanti hos elon

3. Lucky2015
    Medlem · 459 inlägg
    Köpte för cirka ett par år sedan en Asko, de som heter XXL som har tre korgar. Den är helt fantastisk och slår den gamla Ikeamaskinen med hästlängder. Asko har 5 års garanti och den känns enligt mig mer robust än Bosch.

Bosch tror jag har kortare garanti men är inte säker.

Så min rekommendation är utan tvekan Asko.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.