B
Hej alla kloka
Vi hade tänkt och ha ett extra frysskåp och det enda möjliga stället vi har är i grovköket som samtidigt är en tvättstuga, och ibland så är både torkskåpet och torktumlaren igång och det kan bli lite varmt och kvavt där.
Så med andra ord är mitt problem motsatsen till folk som frågar om att ha frysen i kallförråd.
Jag har sett att vissa skåp är SN/ST 10-38° eller SN/T 10-43° som tål att ha högre omgivningstemperatur.
Är det nån som har lite tips o tankar så är ni välkomna att dela det med er.

P
Frågan är ju hur varmt det blir?
En vanlig kondenstumlare funkar inte heller bra om det blir för varmt
Torkskåpet bör ju blåsa ut mycket värme

B
electroluxaren skrev:
electroluxaren skrev:

Jag har en ventilationsslang kopplad till torkskåpet som leds bort till takventilen på andra sidan grovköket där jag har satt en automatisk PAX fläkt kopplat till ventilen i taket ( Huset har självdrag). Dörren ut är många ggr öppet som leder till köket så det är inte alltid det är så varmt men jag ska prova o kolla hur varmt det blir ifall både torktumlaren och torkskåpet är igång.

P
Frysskåpet drar ju mer energi ju varmare omgivningstemp du har

B
Det kan jag tänka mig, men det som jag mest är orolig för är ifall dess livslängd ska bli betydligt kortare för vi har ju inte torkskåp och tumlaren igång stup i kvarten. Det blir max 1 eller 2 ggr i veckan och det kanske 1 timme. Resten av tiden är det samma temperatur som i köket som är i anslutning till grovköket.
Tack för dina svar hittills.

Jag skulle säga försumbar försämring av livslängden på frysen givet dina intervall som du kör torktumlare/torksskåp.
Det är ett icke-problem. Kör på bara!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.