10 445 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Cylindatork felkod F30
Stämmer att det är en värmepumpstumlare.electroluxaren skrev:
Jag har tömt filtret i luckan och filtret vid det som väl är kondensorn, samt dammsugit allt man kommer åt här.
Sedan öppnade jag ju den och dammsög allt jag kom åt när den var öppnad (men det var som sagt inte så mycket damm där).
Är det värt att ha hit en serviceperson menar ni för jag har skruvat isär den och lyckades inte. Är begränsat sugen på att plocka ner den i ännu mindre delar, utan köper nog då hellre tjänsten så länge kostnaden är rimligt i förhållande till en ny maskin.
Som uppdatering hade jag Asko service och det är kompressorn som pajjat. Den gör ett antal återstartsförsök men ger upp. Att byta den kostar i häradet 6k för man byter hela paketet. Alltså blir det en ny maskin.
Väntar fortfarande på första gången det lönar sig att laga en vitvara. Har alltid varit så att jag fått betala för service OCH köpa en ny maskin. Diskmaskin vid minst ett tillfälle, tvättmaskin och nu också tumlaren.
Väntar fortfarande på första gången det lönar sig att laga en vitvara. Har alltid varit så att jag fått betala för service OCH köpa en ny maskin. Diskmaskin vid minst ett tillfälle, tvättmaskin och nu också tumlaren.
kompressorn går ju att byta separat men det finns ju en vits med att få alla delarna i kylsystemet fräscha.
bottenplattan kan nog vara dyr gorenje artnr 454758
och det är mycket som skall lossas i från den vilket tar lång tid
6k innan RUT är ett bra pris och billigare än en ny motsvarande fast med en ny är det 5-års ny garanti!
6k innan RUT är ett bra pris och billigare än en ny motsvarande fast med en ny är det 5-års ny garanti!
Precis - med en ny har man garanti. Att reparera för den summan och sedan får haveri på någon annan del då har man kastat pengar rakt ner i ett svart hål.electroluxaren skrev:kompressorn går ju att byta separat men det finns ju en vits med att få alla delarna i kylsystemet fräscha.
Klicka här för att svara