2 357 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Ugn med fasta temperaturer ?
Sida 1 av 2
Hej, min ugn (Husqvarna) QCE5424 har jag haft länge men nu börjar jag bli lite trött på en viss funktion/bugg?
Det är (olika) förinställda temperaturer beroende på vilket läge (varmluft, över/under, grill mfl) man väljer.
Det står inte ett ord om detta i manualen så jag undrar om det är en "känd" funktion eller om den helt enkelt varit knasig hela tiden?
Problemet är ju när man vrider in snabbvärme och väljer en lämplig temperatur - säg 100 grader.
Sen piper den och säger att nu är det bra temp.
Man slänger in sitt långkok och vrider sen om till över/under-läge - men då slår den om till 200 grader som är default för den inställningen. Då måste man vrida ner den till 100.
Inte så bra om man missar det - vilket händer alltför ofta tyvärr.
Det är (olika) förinställda temperaturer beroende på vilket läge (varmluft, över/under, grill mfl) man väljer.
Det står inte ett ord om detta i manualen så jag undrar om det är en "känd" funktion eller om den helt enkelt varit knasig hela tiden?
Problemet är ju när man vrider in snabbvärme och väljer en lämplig temperatur - säg 100 grader.
Sen piper den och säger att nu är det bra temp.
Man slänger in sitt långkok och vrider sen om till över/under-läge - men då slår den om till 200 grader som är default för den inställningen. Då måste man vrida ner den till 100.
Inte så bra om man missar det - vilket händer alltför ofta tyvärr.
Har också en husqvarna, osäker på om det är samma modell, men liknande, som beter sig likadant. Jag tror inte det är ett fel i alla fall. Och jag förstår din frustration, även om jag inte tycker det är ett jätteproblem. Men jag har för mig att det stod omnämnt i manualen till min ugn, som jag nu inte vet var den är ...