10 611 läst ·
7 svar
11k läst
7 svar
Cylinda tvätt vill inte rotera
Har en Sverigetvätten induktion tvättmaskin. Sista tiden har den börjat stanna i programmet. Ibland kom den igång igen och ibland fick man starta igen. Nu lägger den av efter 2-3 minuter. Hänger sig så jag får bryta strömmen en stund för att kunna starta om den men stannar igen efter 2-3 minuter.
Väljer jag ett vanligt program så fyller den vatten men sedan händer ingenting och efter 2-3 minuter har den hängt sig. Väljer jag tömning och centrifugering så tömmer den vattnet och hänger sig efter 2-3 minuter.
Trumman snurrar fritt när man snurrar den för hand men går aldrig igång på något program.
Bara att slänga skiten och köpa nytt eller finns det något enkelt att prova?
Väljer jag ett vanligt program så fyller den vatten men sedan händer ingenting och efter 2-3 minuter har den hängt sig. Väljer jag tömning och centrifugering så tömmer den vattnet och hänger sig efter 2-3 minuter.
Trumman snurrar fritt när man snurrar den för hand men går aldrig igång på något program.
Bara att slänga skiten och köpa nytt eller finns det något enkelt att prova?
För mig hade ett motstånd på styrkortet till motorn bränt. Jag har för mig att motståndet satt i serie med varvtalsgivaren. Bytte ut detta och maskinen har fungerat utan problem sedan dess ( ca 3år sedan).magnil skrev:Har en Sverigetvätten induktion tvättmaskin. Sista tiden har den börjat stanna i programmet. Ibland kom den igång igen och ibland fick man starta igen. Nu lägger den av efter 2-3 minuter. Hänger sig så jag får bryta strömmen en stund för att kunna starta om den men stannar igen efter 2-3 minuter.
Väljer jag ett vanligt program så fyller den vatten men sedan händer ingenting och efter 2-3 minuter har den hängt sig. Väljer jag tömning och centrifugering så tömmer den vattnet och hänger sig efter 2-3 minuter.
Trumman snurrar fritt när man snurrar den för hand men går aldrig igång på något program.
Bara att slänga skiten och köpa nytt eller finns det något enkelt att prova?
Min maskin "försökte" rotera men stängde ner då den inte fick någon återkoppling från varvtalsgivaren. Det vanligaste oc enklaste problemet borde vara att kolen i motorn är slut så kolla det först.
Hej, jag funderar om vår maskin har samma fel. Vart sitt styrkortet monterat? Är det i nedre högra hörnet (har sett kylflänsar där)? Tack på förhand!A Anders Bosson skrev:
Klicka här för att svara