A
Leta efter läckan
Tqa första borta sockelplåten och därefter botten

Inuti diskmaskin med borttagen frontpanel som visar rör, kablar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frontpanel borttagen. Inget vatten på bottenplattan. Kan fortfarande pumpa ut vatten utan läckage men motorn slutar inte att pumpa
Nästa steg?
Så här ser det ut

Hade samma problem själv i dag!
Tömde silen och rengjorde o diska sen tömde jag maskin på vatten som va kvar med en svamp o hink.
Det fungerade hos oss

Tack för visat intresse
Jag kan hälla i vatten I maskinen och det kan pumpas ut men pumpmotorn fortsätter tills jag drar ur kontakten

A
då är det troligen den lilla presostaten som måste bytas ut och byggas om

J Janders skrev:
Tack för visat intresse
Jag kan hälla i vatten I maskinen och det kan pumpas ut men pumpmotorn fortsätter tills jag drar ur kontakten
Hej! Har samma problem som du hade med samma typ av maskin. Hur gick det till slut? Bytte du ut presostaten ? Skulle behöva tips om hur jag går vidare.

A
om du har exakt likadan maskin så är det första att spola varmvatten från pressostaten igenom den grå slangen in i brunnen.

Hej! Tack för svar.
Tror inte det är något fel på pressostaten. Det var torrt på bottenplattan med det verkar ändå som att översvämmningsskyddet löst ut. Så jag pillade lite på den frigolitbiten och hörde hur relät slog av och på, vilket verkade styra pumpen. När jag pillade ned frigolitbiten i botten så funkade maskinen (en vända i alla fall). Hoppas att det var det som var felet…

A
karl jonsson karl jonsson skrev:
Hej! Tack för svar.
Tror inte det är något fel på pressostaten. Det var torrt på bottenplattan med det verkar ändå som att översvämmningsskyddet löst ut. Så jag pillade lite på den frigolitbiten och hörde hur relät slog av och på, vilket verkade styra pumpen. När jag pillade ned frigolitbiten i botten så funkade maskinen (en vända i alla fall). Hoppas att det var det som var felet…
nä det är inget fel på pressostaten det skit i brunnens nivåkammare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.