Maskinen IKEA whirlpool Renlig DW 45 slutar inte pumpa förrän kontakten tas ut. Den kan pumpa ut vatten men inget program kan startas. Utlöst övesvämmnlngsskydd?
Var finns och hur åtgärdas det? Annat fel?
Var finns och hur åtgärdas det? Annat fel?
Hej! Har samma problem som du hade med samma typ av maskin. Hur gick det till slut? Bytte du ut presostaten ? Skulle behöva tips om hur jag går vidare.J Janders skrev:
Hej! Tack för svar.
Tror inte det är något fel på pressostaten. Det var torrt på bottenplattan med det verkar ändå som att översvämmningsskyddet löst ut. Så jag pillade lite på den frigolitbiten och hörde hur relät slog av och på, vilket verkade styra pumpen. När jag pillade ned frigolitbiten i botten så funkade maskinen (en vända i alla fall). Hoppas att det var det som var felet…
Tror inte det är något fel på pressostaten. Det var torrt på bottenplattan med det verkar ändå som att översvämmningsskyddet löst ut. Så jag pillade lite på den frigolitbiten och hörde hur relät slog av och på, vilket verkade styra pumpen. När jag pillade ned frigolitbiten i botten så funkade maskinen (en vända i alla fall). Hoppas att det var det som var felet…
nä det är inget fel på pressostaten det skit i brunnens nivåkammarekarl jonsson skrev:
Hej! Tack för svar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
När slutar rödcederolja att stinka ?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Rinnande toalett, slutar inte fylla på vatten.
Vatten & Avlopp -
Ugnsfläkt slutar inte gå
Kök -
Erfarenheter med Metro Therm – Varmvattenberedare slutar fungera?
Vatten & Avlopp -
Ebeco Eb Therm 500 slutar fungera - har jag kopplat fel?
El