2 204 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Cylinda dm240 fyller underplåten?
Hejsan!
Har en cylinda dm240 diskmaskin. Den bara brummar och tar inte in vatten eftersom översvämningsskyddet har gått in. Öppnade då upp maskinen dränerade allt och sedan stoppade tillbaka den. Funkade 1.5 diskcykel sen samma problem igen. Nu har den stått "på dränering" hela natten och tänkte koppla in den igen strax. Men om samma problem uppstår igen det vill säga att plåten fylls av vatten. Vad fasiken kan då vara problemet?
Mvh
Har en cylinda dm240 diskmaskin. Den bara brummar och tar inte in vatten eftersom översvämningsskyddet har gått in. Öppnade då upp maskinen dränerade allt och sedan stoppade tillbaka den. Funkade 1.5 diskcykel sen samma problem igen. Nu har den stått "på dränering" hela natten och tänkte koppla in den igen strax. Men om samma problem uppstår igen det vill säga att plåten fylls av vatten. Vad fasiken kan då vara problemet?
Mvh
Misstänkte nästan att det va så men ville ändå ta en en sväng inom här innan den åkte på tippen. Tack för svarelectroluxaren skrev:
Det är det jag har gjort men där är inget uppenbart. Släppte alla slangklämmor också för att få ut allt vatten och eventuellt skit. Har även kört diskmedel igenom slangar med fettavlagringar i samt särat på cellplastbitarna för att dem ska torka ordentligt. Har även kollat vattenlåset i vasken och där är inga problem så ska vara frittblås på alla håll så att säga. Ändå fyller den bottenplåten med vatten och sen går nivåvakten in. Fattar ingetelectroluxaren skrev:
Bästa svaret
Du har gjort allt utom sätta upp den på en ställning och köra utan bottenplåt då lär du se var det droppar ifrånMarcusRask skrev:
Det är det jag har gjort men där är inget uppenbart. Släppte alla slangklämmor också för att få ut allt vatten och eventuellt skit. Har även kört diskmedel igenom slangar med fettavlagringar i samt särat på cellplastbitarna för att dem ska torka ordentligt. Har även kollat vattenlåset i vasken och där är inga problem så ska vara frittblås på alla håll så att säga. Ändå fyller den bottenplåten med vatten och sen går nivåvakten in. Fattar inget
Klicka här för att svara