Hej! Ganska rejält med is i kylpaketet. Vad tror expertisen är felet? Känner man med handen så snurrar fläkten.

• Isbildning på kylskåpets kylpaket med synlig fläkt och en hand som känner på den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
E Erra007 skrev:
Hej! Ganska rejält med is i kylpaketet. Vad tror expertisen är felet? Känner man med handen så snurrar fläkten.
i dessa tider med hög temperatur och luftfuktighet behövs det inte mycket för att det skall bli så här.
skåpet är dimensionerat att du kanske öppnar dörren två ggr per dygn.
om du hämtar glass en gång i kvarten blir det så här i synnerhet om inte dörren stängs nogsamt varje gång.

du måste göra en manuell avfrostning innan det blir värre

Han skrev det är en kyl. Kan den bara öppnas två gånger per dygn? Jag kan behöva tre öl per TIMME!

T Thomas_Blekinge skrev:
Han skrev det är en kyl. Kan den bara öppnas två gånger per dygn? Jag kan behöva tre öl per TIMME!
Många kylskåp blire...

electroluxaren skrev:
i dessa tider med hög temperatur och luftfuktighet behövs det inte mycket för att det skall bli så här.
skåpet är dimensionerat att du kanske öppnar dörren två ggr per dygn.
om du hämtar glass en gång i kvarten blir det så här i synnerhet om inte dörren stängs nogsamt varje gång.

du måste göra en manuell avfrostning innan det blir värre
Okej ja har redan påbörjat avfrostningen tänkte så de inte är nått annat som de brukar bero på. Då avvaktar jag och ser. Det är en frys men de har väl du koll på låter det som

P
E Erra007 skrev:
Okej ja har redan påbörjat avfrostningen tänkte så de inte är nått annat som de brukar bero på. Då avvaktar jag och ser. Det är en frys men de har väl du koll på låter det som
Ja en EUF är alltid en frys, och det finns inga kylar dom ser ut som på din bild

P
T Thomas_Blekinge skrev:
Njae kyl paket stod det nog.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.