P
P P-KAR skrev:
Den hittade jag innanför luckan på höger sida, ja... Vart nog lite trött igår när jag letade.

Idag tog jag mig runt till baksidan och kom lite närmare läckaget. Kanske lika bra att låta mina två videos säga det som finns att säga om den saken.
[media]Här är en bit längre in i maskinen:
[media]Vilka slutsatser kan man dra utifrån detta? Eller behöver jag vända helt på maskinen för att utesluta andra saker? Kan man fortfarande säga att det antagligen är SPOLARMSVÄXLAREN som är felet?
Den spolarmsväxlaren se kass ut

P
P P-KAR skrev:
Jag har ju också nämnt att maskinen också börjat låta konstigt när man trycker på strömbrytaren och då låter det så här, vad är det för fel? Klickandet som hörs med jämna mellanrum har jag dock inte hört förr, kanske kan det vara för att all ljudisoleringen är borttagen.
[media]
Klickande kan vara spolarmsväxlaren

P
electroluxaren skrev:
Klickande kan vara spolarmsväxlaren
Har nu bytt hela spolararmsväxlaren med gott resultat(hoppas jag). Har kört två spolprogram och även ett program med grytdisk utan att det läckt vatten.

Satan i gatan vad bökigt det var att komma åt det ena fästet på spolarväxlaren. Som tur var hittade jag en liten plåtvinkel som jag lyckades med att fippla ned mellan mina fingrar och in i skrymslet. Tack vare denna plåtvinkel fick jag bättre styrka för att lossa på plastbygeln. Var lite rädd för att jag skulle behöva lossa på fler artiklar.

Oljudet som var i klippet jag postade är numera borta! Men själva klickandet är dock kvar.

P
P P-KAR skrev:
Har nu bytt hela spolararmsväxlaren med gott resultat(hoppas jag). Har kört två spolprogram och även ett program med grytdisk utan att det läckt vatten.

Satan i gatan vad bökigt det var att komma åt det ena fästet på spolarväxlaren. Som tur var hittade jag en liten plåtvinkel som jag lyckades med att fippla ned mellan mina fingrar och in i skrymslet. Tack vare denna plåtvinkel fick jag bättre styrka för att lossa på plastbygeln. Var lite rädd för att jag skulle behöva lossa på fler artiklar.

Oljudet som var i klippet jag postade är numera borta! Men själva klickandet är dock kvar.
klickandet är spolarmsväxlaren som går runt

P
electroluxaren skrev:
klickandet är spolarmsväxlaren som går runt
Klickandet hörs iallafall inte efter att jag monterat tillbaka alla paneler och ställt in diskmaskinen. :)

Jag var faktiskt förbi El-Giganten och ville ta en kik på LG QuadWash som man annonserat. Helt otroligt nog fanns den inte uppställd att titta på(!). Jag sade då till personalen som hjälpte mig: "då blir det såklart inget köp".

Men jag började nästan ana ugglor i mossen, att LG QuadWash kanske inte är så speciell jämfört med allt annat som säljs idag. Tittade väldigt många andra märken av diskmaskiner och modeller som fanns på El-Giganten, men blev faktiskt förvånad hur plastigt och gingligt/svajigt allt kändes när man öppnade luckor och drog ut korgarna.

Nu tror jag faktiskt på ditt ord om att denna maskin som jag nu har ÄR bättre än mycket som säljs idag. De enda maskinerna som faktiskt kändes någorlunda robusta verkade vara Asko, men vill man ha med en tredje korg så kostar ju en sådan maskin minst 10.000:-

Så jag ska försöka hålla liv i den gamle DM750 ett tag till... :) Tack för hjälpen electroluxaren, du är en klippa. :)

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.