861 läst · 3 svar
861 läst
3 svar
Brunt vatten ur vattenuttag efter filterbyte på kylskåp
Som rubriken lyder. Lampan om filterbyte började lysa och köpte då filter från Electrolux. Tog ut förbikopplingsapatronen och satte i det nya filtret. Plötsligt började det bröta högre och högre, samt blev brunare och brunare, medan jag tömde 2-3 liter vatten ur vattenuttaget. Lät som pumpen gick torrt.
Bytte patroner och tog ca. 5 liter innan det blev klart vatten igen.
Någon som varit med om detta eller gjorde jag möjligtvis något fel vid monteringen av filtret?
Lättaste hade givetvis att slänga filtret, men när jag ändå köpt ett så hade det känts bra att kunna använda det.
Märke: Electrolux
Modell: QR2581X
Bytte patroner och tog ca. 5 liter innan det blev klart vatten igen.
Någon som varit med om detta eller gjorde jag möjligtvis något fel vid monteringen av filtret?
Lättaste hade givetvis att slänga filtret, men när jag ändå köpt ett så hade det känts bra att kunna använda det.
Märke: Electrolux
Modell: QR2581X
Den kommer monterad i kylskåpet vid inköpet. Tror inte det kommer mycket vatten om inte den eller något filter är i. Filterlampan började lysa och hade inte bytt/satt i något filter sedan jag köpte lägenheten för tre år sedan så tänkte det var dags.electroluxaren skrev:
Nej, bor i lägenhet.
Ja något måste sitta där annars kommer det inget vatten.Hampus Mann skrev:
Missfärgningen kan jag inte förklara om det inte var nått knas med filtret. Det är ju ett kolfilter och borde då blivit svart idtället