Min Electrolux ewf1486 läcker vatten, blir blött under den när jag har kört en maskin.
Öppnade locket, och baksidan, såg inget som var blött, maskinen i sig är torr och dammig invändigt i botten.

Vart kan vattnet komma ifrån ?
 
Luckan?
 
P
S salkin85 skrev:
Min Electrolux ewf1486 läcker vatten, blir blött under den när jag har kört en maskin.
Öppnade locket, och baksidan, såg inget som var blött, maskinen i sig är torr och dammig invändigt i botten.

Vart kan vattnet komma ifrån ?
silhuset
Eller golvbrunnen
 
electroluxaren skrev:
silhuset
Eller golvbrunnen
Enkla operationer att åtgärda ?
 
S salkin85 skrev:
Min Electrolux ewf1486 läcker vatten, blir blött under den när jag har kört en maskin.
Öppnade locket, och baksidan, såg inget som var blött, maskinen i sig är torr och dammig invändigt i botten.

Vart kan vattnet komma ifrån ?
Stopp i avloppet ?
 
P
S salkin85 skrev:
Enkla operationer att åtgärda ?
S salkin85 skrev:
Enkla operationer att åtgärda ?
Det ena är att kolla om silen läcker det gör du hem att ha luckan öppen så du ser silens lock när du kör.
Om du kopplat avloppsslangen så att den går till en golvbrunn eller tratt svämmar dessa över om det är stopp i avloppet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.