Hej!
Vi har en Cylinda frys i garaget som vi använder som "extra" frys. Den har en felkod och piper konstant vilket är jobbigt när man är i garaget. Man kan larma av men den börjar pipa relativt snabbt igen. Finns det någon enkel lösning jag kan göra för att ta bort "larmet" på frysen? Kan man ta bort den elektroniska komponenten på kretskortet eller slutar hela frysen fungera då? Om det går, vilken är det då?
Tack på förhand!
Vi har en Cylinda frys i garaget som vi använder som "extra" frys. Den har en felkod och piper konstant vilket är jobbigt när man är i garaget. Man kan larma av men den börjar pipa relativt snabbt igen. Finns det någon enkel lösning jag kan göra för att ta bort "larmet" på frysen? Kan man ta bort den elektroniska komponenten på kretskortet eller slutar hela frysen fungera då? Om det går, vilken är det då?
Tack på förhand!
Vad betyder felkoden då? Det kanske går att laga. Det är säkert inga problem att ta bort summern. Dess enda funktion är att låta. Jag kan inte identifiera en summer på någon av dina bilder. Ofta är det en rund komponent med ett hål upptill. Den kan sitta lödd på kortet men den kan också sitta vid sidan av och vara ansluten med sladd. Om den sitter på kretskortet så väntar jag mig att den sitter till höger på första bilden. Det är klenspänning på den sidan.
Googlade lite på felkoden för ett tag sedan, har för mig att det kunde vara många olika saker vilket medförde att jag aldrig gav mig på att försöka lösa det.A Avemo skrev:Vad betyder felkoden då? Det kanske går att laga. Det är säkert inga problem att ta bort summern. Dess enda funktion är att låta. Jag kan inte identifiera en summer på någon av dina bilder. Ofta är det en rund komponent med ett hål upptill. Den kan sitta lödd på kortet men den kan också sitta vid sidan av och vara ansluten med sladd. Om den sitter på kretskortet så väntar jag mig att den sitter till höger på första bilden. Det är klenspänning på den sidan.
Okej tack, ska kika efter den runda komponenten imorgon eller om jag hittar något liknande!
SR är internt felA Avemo skrev:Vad betyder felkoden då? Det kanske går att laga. Det är säkert inga problem att ta bort summern. Dess enda funktion är att låta. Jag kan inte identifiera en summer på någon av dina bilder. Ofta är det en rund komponent med ett hål upptill. Den kan sitta lödd på kortet men den kan också sitta vid sidan av och vara ansluten med sladd. Om den sitter på kretskortet så väntar jag mig att den sitter till höger på första bilden. Det är klenspänning på den sidan.
vanligast avfrostnings slingan
eller termosäkringen till denna tom båda
annars är det kretskort eller sensor
Klicka här för att svara




