1 938 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Service kyl/frys
Jag har en stor Miele kyl/frys där kylen inte vill riktigt. Har mätt kompressorn och lindningarna är ok. Vet inte hur jag ska mäta funktioner på kontrollkortet ovanpå kylen. Har inte kunnat hitta någon servicemanual eller elschema på nätet. Närmaste Mieleverkstad är ca 12 mil härifrån.
Så min fråga är; någon som kan ge tips om pålitlig märkesoberoende verkstad för kylskåp i Västerås?
Så min fråga är; någon som kan ge tips om pålitlig märkesoberoende verkstad för kylskåp i Västerås?
Jo, problemet kvarstår. Jag har ringt de flesta vitvaru- och kylverkstäder i Västerås. Ingen har avtal med Miele och jag har sagt att snälla kom hit och gör en felsökning. Har ni problem med reservdelar så kan jag skaffa dem. Alla avböjer. Den närmaste Mieleverkstaden som finns i Katrineholm har jag ringt ett 20-tal ggr. Inget svar.
Så kan jag få tips om elschema/servicemanualer eller oberoende vitvaruverkstäder skulle det uppskattas. Med denna erfarenhet kan jag inte rekommendera Miele såvida ni inte har en serviceverkstad i nästa kvarter...
Så kan jag få tips om elschema/servicemanualer eller oberoende vitvaruverkstäder skulle det uppskattas. Med denna erfarenhet kan jag inte rekommendera Miele såvida ni inte har en serviceverkstad i nästa kvarter...
Kyler den inte tillräckligt eller vad är problemet ?
Frysen går utmärkt. Kylkompressorn startar inte överhuvudtaget. Såvitt jag förstår sitter det en PTC (överhettningsskydd) ingjuten i det s k startreläet på kompressorn. Givaren i kylen är sannolikt en NTC. Och så sitter det ett styrkort uppe på kylen, dit går alla sladdar.
Det enda jag har kunnat mäta är lindningarna på kompressorn. Den verkar vara helt ok.
Det enda jag har kunnat mäta är lindningarna på kompressorn. Den verkar vara helt ok.
Har du kollat så att kompressorn får ström ?
westergrens i Eskilstuna lagar Miele. Dock inte garantiservice längre.S Scybalum skrev:Jo, problemet kvarstår. Jag har ringt de flesta vitvaru- och kylverkstäder i Västerås. Ingen har avtal med Miele och jag har sagt att snälla kom hit och gör en felsökning. Har ni problem med reservdelar så kan jag skaffa dem. Alla avböjer. Den närmaste Mieleverkstaden som finns i Katrineholm har jag ringt ett 20-tal ggr. Inget svar.
Klicka här för att svara