Hej, läser en äldre fråga där man svarat:
https://www.byggahus.se/forum/threa...yller-cirkulationspumpen-startar-sent.185358/
Jag har samma problem nu.
Jag gillar Elux-reservdelskillar/tjejer har alltid fått hjälp, men nu är det helg och min diskmaskin läcker i luftningsröret/dränage från avhärdningsdoseraren (bild 1). Har suttit och kollat igenom några diskprogram, men hittar inte felet. Har lossat avhärd-behållaren men ser inget. Skulle nån kunna berätta hur man spolar igenom sumpen, är det bara att försöka sätta en slang till den tjockare svarta slangen? Eller har ni nåt annat förslag?
Bild 2 visar pilen var det läcker, de tre strecken har jag lossat med ser inga stopp. Inringad "sump" hur rengör man den?
Tack på förhand.
https://www.byggahus.se/forum/threa...yller-cirkulationspumpen-startar-sent.185358/
Jag gillar Elux-reservdelskillar/tjejer har alltid fått hjälp, men nu är det helg och min diskmaskin läcker i luftningsröret/dränage från avhärdningsdoseraren (bild 1). Har suttit och kollat igenom några diskprogram, men hittar inte felet. Har lossat avhärd-behållaren men ser inget. Skulle nån kunna berätta hur man spolar igenom sumpen, är det bara att försöka sätta en slang till den tjockare svarta slangen? Eller har ni nåt annat förslag?
Bild 2 visar pilen var det läcker, de tre strecken har jag lossat med ser inga stopp. Inringad "sump" hur rengör man den?
Tack på förhand.
Som sagt spola i den tjocka slangen till vänster den går in till brunnen och fyller vatten i maskinen den blir det gärna fettklumpar i och de måste sköljas bortG GoneF1sh1ng skrev:Hej, läser en äldre fråga där man svarat:
[länk]
Tack på förhand.
Bästa svaret
Hej Electroluxaren och stort tack! Tog ut alla filter och silar inne i maskinen, spolade (3-4a gånger) igenom den stora svarta slangen som gick till brunnen och rensade ut allt inifrån maskinen, det blev både sopp- och såsslevar som fick jobba. Nu funkar det fint igen.G GoneF1sh1ng skrev:
Klicka här för att svara