norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Tyco, företaget som står bakom både DSC och Visonic har tyvärr spärrat detta... trots att båda använder samma trådlösa teknik i grunden :( Jäkla irriterande. Detta enl DSC svenska support med reservation för att jag inte själv har provat.
3 svar · 1,5k läst
É
ÉlPon: Nja den går ju inte i lås för det utan skulle då bara gå igen lite. Såna modeller som går i lås brukar ha en "regel" nertill vilket inte brukar rekommenderas på övervåningar då man kan snubbla på dem. Vi vill iaf inte ha det. Sen att den öppnas av sig själv lite är för att den sitter lite snett p.g.a. väggen. Går förstås överkompensera åt andra hållet men som jag sa så
14 svar · 4,0k läst
·
blackarrow
blackarrow: Strula med retur, garanti, buggfix... Då kanske man ångrar sig... 10-15'000 extra för installation, räntefri avbetalning tycker jag kan vara okay. Jämför med att ha Verisure resten av livet.... I mitt fall skulle jag tjäna ca 90'000 kr om larmet funkar i 20 år (12 års garanti från tillverkaren ;-)
27 svar · 62,4k läst
T
T7: Skämt åsido....lite lustigt namn och lite skumma vibbar blåser....får väl se vad vi gör.......😁
3 svar · 1,3k läst
H
hanpa: Verkar rimligt. Förutom att larm om öppen port ger högre säkerhet i kombination med manuell stängning med kamera i mitt fall så hanterar ju detta också en del andra fall, typ att porten gått sönder och inte kan stängas, att något föremål eller skräp etc bryter fotocellen etc så att den aldrig stängs.
46 svar · 10,9k läst
·
E
Earplugged: Fibaros dimmerpuckar fungerar utan nolla medan de med bara brytarfunktion behöver nolla för att fungera, så antingen hittar du nollan eller så köper du en dimmerpuck istället. Angående din koppling så har det nog gått lite snett... :-) Du har satt väggbrytaren mellan S1 och S2, skall vara mellan L och S1. Sen skall sladden som går till lampan sitta i Q och inte till N. Q och L skall
3 svar · 3,9k läst
M
Mick3: [citat] Hej, Denna tråden är ju ett år gammal så jag har ändrat lite sen dess. Kör med Fibaro HC2 och Fibaros produkter. Så jag vet inte hur telldus funkar
8 svar · 4,7k läst
E
etompau: Kör också bara med fjärrkontrollen (som sitter på nyckelringen). Lyssnar på röstsyntes vid aktivering samt har även en lysdiod vid ingången som indikerar till/från av mina två enkla "wisdom-system".
8 svar · 1,2k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Det korta svaret: Danalock är bara helt kompatibelt med lås som har 90° låsning.
1 svar · 2,3k läst
M
Mats789: Beror också lite på hur många enheter du avser ansluta till enheten. Plus har dubbelt så mycket minne som Edge´n och båda påstår sig klara över 200 enheter men det minskar fort när man börjar installera appar, scener och virtuella enheter. Normalt har man väl inte jättemånga i ett fritidshus så det blir nog inga problem. Edge har dessutom inte det senaste Wifi protokollet (ac) men
2 svar · 1,2k läst
D
DMOL: Najs, nu är det bara lite bundband/ankare och labelmaker kvar så det blir lite ordning på vad som är vad i centralen. Skriv en guide när du ändå är igång :thumbup:
12 svar · 2,7k läst
·
E
etompau: [citat] Om det är Nexa-sändare du avser så är svaret nej, De stödjer inte återfjädrande brytare.
7 svar · 2,8k läst
·
D
DMOL: Hitta en video för den som vill se hur det fungerar. [video=youtube;5JPTay8A3x4]https://www.youtube.com/watch?v=5JPTay8A3x4[/video]
24 svar · 5,8k läst
·
WaldenWoods
WaldenWoods: Tack för bra och informativt inlägg!
1 svar · 1,5k läst
D
DMOL: Ja det är ju en bra lösning som fungerar med alla larm. Sökt lite efter i/o-modul till synology men de verkar gjutna av guld när man ser priset.
17 svar · 6,1k läst
·
E
eikido: Här är ett trådlöst system jag köpte, Texecom: 1 ea. Texecom Ricochet Kit 1 32 Zone Wireless Kit £154.36 1 ea. Texecom Impaq-W Wireless Magnetic Contact GBC-0001 £34.70 3 ea. Bosch Blue Line Gen 2 BLD2 Pet TriTech Blueline Detector £54.57 2 ea. Texecom Ricochet Premier Smart Keyfob £47.20 1 ea. Texecom Premier Elite ComWiFi (PCB Antenna) £34.99 1 ea. Texecom Premier Elite Flasher
10 svar · 3,0k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: Strålande bra förslag, tack jbr!
7 svar · 1,4k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Kommer själv införskaffa mina från uk. En kollega kör HD Poe kit från domar.com. Verkar riktigt bra det jag sett.
5 svar · 1,4k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] När kravställaren krävt larmklass 2 men av olika skäl så är det inte helt enkelt att sätta magnetkontakter och glaskrossar i hela omslutningsytan. Då kan kravställaren i vissa fall godta indraget skalskydd vilket innebär IR-detektor i alla rum innanför omslutningsytan. I de fall vill man ha en sån snabb detektering som möjligt och brukar i de flesta fall välja 1-kriteriers
14 svar · 2,0k läst
A
Allmänobildad: Om du googlar "1/2 AA" så ska du se att det dyker upp en massa resultat
1 svar · 837 läst
H
hars: Så, tänkte ge mig på en summering såhär efter ett tags användande: Produkt Det landade på Yale EasyFit Smartphone, 4195kr ex frakt från Låskompaniet. Då ingick centralenhet med siren, kameradetektor, knappsats och magnetkontakt. Samt ett (1) klistermärke, något snålt för en villa men efter kontakt med Låskompaniet & Yale fick jag ytterligare tre.
39 svar · 54,1k läst
·
D
dhanjel: Certifikat som gått ut eller self-signed antagligen, i de flesta webbläsarna kan du klicka på nåt alternativ för att tillåta det ändå
4 svar · 1,3k läst
R
R_Strandberg: Intressant 1-10V-dimmer som inte bryter fasen. Den reglerar alltså bara 10-100% men aldrig 0%. I detta fall kanske det duger ändå?
7 svar · 1,1k läst
·
S
sandman: [bild] Tack, var inga problem att få till när man visste hur.
2 svar · 2,4k läst
·
M
Mikael Wahlberg: [citat] Tyvärr inte så bra, men jag tror det är något fel på min Orange Pi Zero. Fast jag såg att Raspberry släpper en Pi Zero med Wi-fi nu, så kanske finns det nytt hopp. Ifall den kan emulera USB mass storage samtidigt som den har Wi-fi kontakt. /Mikael
6 svar · 3,4k läst
M
Max R70: Tackar, då har vi något att börja med!
2 svar · 3,4k läst
·
Ogredani
Ogredani: Tack för tipsen! Det satt hakar i underkant och ovankant. Så fort kladdfärgen släppte så hoppade den av ganska lätt. :) [bild] [bild] Nu ska den här väggen fixas till så det blir ordentligt gjort!
10 svar · 1,6k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: "Alla" passer går att använda för larmstyrning mer eller mindre. Vad är det för system du tänkt köra?
1 svar · 839 läst
D
DMOL: Skickar pm med triggerskiss så slipper vi kidnappa tråden
16 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.