Villalarm & Hemautomation
berrabongo: Så här ser loggen ut: File "/srv/homeassistant/lib/python3.4/site-packages/homeassistant/components/tradfri.py", line 50, in configuration_callback callback_data.get('key')) File "/usr/lib/python3.4/asyncio/coroutines.py", line 141, in coro res = func(*args, **kw) File "/srv/homeassistant/lib/python3.4/site-packages/homeassistant/components/tradfri.py", line 106, in _setup_gateway api =
PierLar: [citat] Det finns några appar till IOS på gång se: Domoticz forum Pilot rekomenderas av många: Pilot Home Automation Control Sedan finns imperihome och även IOS egen 'Hem' app kan man använda men då måste man installera en brygga och plugin homebridge-edomoticz Jag använder homebridge // Pierre
Jensnorrland: Det man kan göra är att exportera OPC från era och importera gruppaddresser [bild] [bild]
PierLar: Domoticz funkar fint med en Aeon z-wave sticka på Raspberry pi. Utbyggbart med det mesta som finns, 433mhz, z-wave, hue, kodi, logitech m.fl. Open source så det är bara hårdvara som man behöver köpa. Kolla på domoticz.com och tråden här på forumet https://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/277601-domoticz-och-z-wave.html. // Pierre
etompau: Om det mot förmodan det skulle bli problem med golvvärmen, så går det kanske att kompensera för detta genom att ändra/öka pulsräknaren (om sådan finnes) i detektorn.
Smatte: https://www.teptron.com/sv/page/movez-overblick Försenat några gånger, nu planerad leverans i juli...
Demmpa: Telldus Tellstick ZNet V2, är det som du behöver, schemana ligger lokalt i enheten jämfört med Tellstick.Net. http://telldus.se
norrbottenssnickaren: Men du kan programmera allt från manöverpanel om det nu är någon tröst för dig.
Göran Carlsson: Tänkte själv göra samma sak men att ha två sändare till varedera kanalen. Jag är nyfiken på om du lyckats koppla in mottagaren på det sätt du själv frågade om.
KjellTimell: Jag kör Ksenia och är väldigt nöjd, men i huvudsak gälelr det väl att välja ett system är godkänt för den larmklass man strävar efter, då kan det nästan inte gå fel. :)
Ispep: Hej Har nu skrivit en sammanfattning om IKEAS Gateway Trådfri, den innehåller de mesta som fram till nu kan göra med gatwayen, den innehåller även alla de problem många har upptäckt med kontrollern :) Bland annat lösningen för att få bort den eviga uppdateringen som vissa råkat ut för. ((( Detta löses genom att exkludera enheten som vill uppdatera och kör uppdatering på
ÉlPon: Nja den går ju inte i lås för det utan skulle då bara gå igen lite. Såna modeller som går i lås brukar ha en "regel" nertill vilket inte brukar rekommenderas på övervåningar då man kan snubbla på dem. Vi vill iaf inte ha det. Sen att den öppnas av sig själv lite är för att den sitter lite snett p.g.a. väggen. Går förstås överkompensera åt andra hållet men som jag sa så
blackarrow: Strula med retur, garanti, buggfix... Då kanske man ångrar sig... 10-15'000 extra för installation, räntefri avbetalning tycker jag kan vara okay. Jämför med att ha Verisure resten av livet.... I mitt fall skulle jag tjäna ca 90'000 kr om larmet funkar i 20 år (12 års garanti från tillverkaren ;-)
T7: Skämt åsido....lite lustigt namn och lite skumma vibbar blåser....får väl se vad vi gör.......😁
hanpa: Verkar rimligt. Förutom att larm om öppen port ger högre säkerhet i kombination med manuell stängning med kamera i mitt fall så hanterar ju detta också en del andra fall, typ att porten gått sönder och inte kan stängas, att något föremål eller skräp etc bryter fotocellen etc så att den aldrig stängs.
Earplugged: Fibaros dimmerpuckar fungerar utan nolla medan de med bara brytarfunktion behöver nolla för att fungera, så antingen hittar du nollan eller så köper du en dimmerpuck istället. Angående din koppling så har det nog gått lite snett... :-) Du har satt väggbrytaren mellan S1 och S2, skall vara mellan L och S1. Sen skall sladden som går till lampan sitta i Q och inte till N. Q och L skall
Mick3: [citat] Hej, Denna tråden är ju ett år gammal så jag har ändrat lite sen dess. Kör med Fibaro HC2 och Fibaros produkter. Så jag vet inte hur telldus funkar
etompau: Kör också bara med fjärrkontrollen (som sitter på nyckelringen). Lyssnar på röstsyntes vid aktivering samt har även en lysdiod vid ingången som indikerar till/från av mina två enkla "wisdom-system".
Nyfniken: Det korta svaret: Danalock är bara helt kompatibelt med lås som har 90° låsning.
Mats789: Beror också lite på hur många enheter du avser ansluta till enheten. Plus har dubbelt så mycket minne som Edge´n och båda påstår sig klara över 200 enheter men det minskar fort när man börjar installera appar, scener och virtuella enheter. Normalt har man väl inte jättemånga i ett fritidshus så det blir nog inga problem. Edge har dessutom inte det senaste Wifi protokollet (ac) men
DMOL: Najs, nu är det bara lite bundband/ankare och labelmaker kvar så det blir lite ordning på vad som är vad i centralen. Skriv en guide när du ändå är igång :thumbup:
etompau: [citat] Om det är Nexa-sändare du avser så är svaret nej, De stödjer inte återfjädrande brytare.
DMOL: Hitta en video för den som vill se hur det fungerar. [video=youtube;5JPTay8A3x4]https://www.youtube.com/watch?v=5JPTay8A3x4[/video]
DMOL: Ja det är ju en bra lösning som fungerar med alla larm. Sökt lite efter i/o-modul till synology men de verkar gjutna av guld när man ser priset.
eikido: Här är ett trådlöst system jag köpte, Texecom: 1 ea. Texecom Ricochet Kit 1 32 Zone Wireless Kit £154.36 1 ea. Texecom Impaq-W Wireless Magnetic Contact GBC-0001 £34.70 3 ea. Bosch Blue Line Gen 2 BLD2 Pet TriTech Blueline Detector £54.57 2 ea. Texecom Ricochet Premier Smart Keyfob £47.20 1 ea. Texecom Premier Elite ComWiFi (PCB Antenna) £34.99 1 ea. Texecom Premier Elite Flasher
Mattias_Jo1: Kommer själv införskaffa mina från uk. En kollega kör HD Poe kit från domar.com. Verkar riktigt bra det jag sett.