L
limrell: Felet hittat, glappkontakt Skruvplint x-buss mot kretskort. Någon lödning måste ha släppt.
7 svar · 2,4k läst
T
toolman77: Så här blev det!Nya lådan med webswitch, trafo, reläer och kontroll lampor underst och ovanför elcentralen med kontaktorer och kontroll lampor i hörnet. Bredvid sitter två lokala brytare om något havererar. På bilden är ena kontaktorn dragen både av webswitchen och av den lokala brytaren.
9 svar · 2,7k läst
·
D
desdecado: kan tipsa om Fläktwoods som jag har själv och styr via https://dragstone.com/plugins/flaktwoods/ ...men det ska väl inte vara alltför svårt att få den att köra via andra plattformar heller?
3 svar · 1,7k läst
RilleRock
RilleRock: Imperihome var riktigt bra till både mitt tellstick och diverse kameror.
7 svar · 7,1k läst
·
H
hanpa: Ursäkta men det du citerar var väl vare sig nedsättande eller dömande utan ett uttryck för att alla inte vill ha det på samma sätt. Jag vill inte ha en massa röstmeddelanden om det inte är något extra viktigt, du kanske vill ha det för "allt". Bra om alla får som man vill. Det är bra att du lägger fokus på sådant om du har en jobbig period. Men ett tips, utgå inte från det
9 svar · 2,0k läst
R
rioj: Hej, jag har ett nät med 1-wire och ett par trådlösa tempsensorer som sparar data till rrd-databaser. Nu har jag skaffat en regnmätare, Oregon PCR800, som jag har fått in i systemet med hjälp av en RFXtrx433E. Men jag får inte till sparandet av regndata till rrd-filen. Hur har ni gjort som har en sån regnmätare? Använder ni något annat än rrd för att spara regndatat och visa graf
0 svar · 1,3k läst
mickesanda
mickesanda: @hanpa: Min eldstad går att tända med en knapp på panelen, samt 433MHz minifjärr och WiFi. Det hade räckt alldeles utmärkt med bara en knapp. Jag hade lika gärna kunnat använda en ESP8266, men är lite av en nybörjare i arduino världen, så jag valde det jag kände mig tryggast med. Jag kan tänka mig att det finns billigare spisar utan en massa lull-lull även i Sverige. /Micke S
12 svar · 1,4k läst
·
tensiden
tensiden: Aeon labs z-stick är den pinne som man kan ta loss och som med inbyggt batteri funkar att ta med sig till där enheten skall vara placerad för att på plats inkludera den. Ärligt talat har jag inte haft så mycket lycka med det heller. Z-wave känns för det mesta som hit or miss och när man väl lyckats få enheterna att snacka korrekt med varandra så ger man tusan i att röra prylarna. Kan
4 svar · 1,1k läst
M
Mats: Flervarvig potentionmeter, en återrullande kabelvinda och en vikt/flöte? flötet på vattenytan, snöre/kabel mellan vindan och flötet och en potentiometer som talar om hur mycket som är utrullat, borde ge en snäll analog signal ;)
9 svar · 1,9k läst
H
hanpa: Min erfarenhet av molntjänster för kameror är att de krånglar mycket. Jag har gjort så att jag använder en motion-server från linux och så skapas bilder och filmer som jag kan titta på via mitt Dropbox-konto. http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHome Det går även hämta bilder och filmer själv från många nätverkskameror, så att man kan lägga upp dem på Dropbox eller
5 svar · 2,6k läst
M
MrBoes: Ok, tack för input, då skippar jag den och följer den ursprungliga planen och styr med dosans timer tills dess att jag har köpt en tellstick eller liknande med just den funktionen.
10 svar · 1,9k läst
E
etompau: [citat] OK, låter som förtäckt reklam. Du kanske kunde utveckla mer om ditt larm, än bara säga att det är lättinstallerat.
13 svar · 8,1k läst
E
etompau: Köp en liten plastlåda och montera in styrgrejorna så blir det ännu bättre. http://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/elcentraler/kapslingar/kopplingslada-402076/
20 svar · 13,1k läst
·
G
gustavlf: Jag har en typ av lufttryckslarm idag, en äldre version. Den fungerar klockrent. Ända nackdelen är att larmet i säg är ganska gammalt men när det gäller skydd till bostaden så är det perfekt. Jag har 160kv och larmet skyddar alla fönster samt dörrar.
4 svar · 8,0k läst
R
Roger i Halmstad: Tackar, tittade runt och så är det, det blir D-link kameror och hoppas det blir bra.
3 svar · 2,0k läst
L
legacytrx: Har samma problem. 12mm slingor verkar vara mycket mer vanligt. Kanske också bättre eftersom dem kan forsla bort mer värme. Till slut hittade jag en slinga och tillbehör hos LEDwarehouse https://shop.ledwarehouse.se/catalogsearch/result/?q=rgbw Och snyggt blev det till slut. [bild] Legacy
6 svar · 2,3k läst
·
H
hanpa: Skulle byta bild men nu har jag två. Hur tar man bort en bild, hittar inte detta...
69 svar · 13,5k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] prova ställ ner sovtiden under *8 kod 804 001 (001 för sektion ett osv), välj inställningar och vilotid och slå av den och prova. Deckarna somnar nämligen in vid rörelse
41 svar · 12,2k läst
B
berrabongo: Så här ser loggen ut: File "/srv/homeassistant/lib/python3.4/site-packages/homeassistant/components/tradfri.py", line 50, in configuration_callback callback_data.get('key')) File "/usr/lib/python3.4/asyncio/coroutines.py", line 141, in coro res = func(*args, **kw) File "/srv/homeassistant/lib/python3.4/site-packages/homeassistant/components/tradfri.py", line 106, in _setup_gateway api =
1 svar · 1,4k läst
PierLar
PierLar: [citat] Det finns några appar till IOS på gång se: Domoticz forum Pilot rekomenderas av många: Pilot Home Automation Control Sedan finns imperihome och även IOS egen 'Hem' app kan man använda men då måste man installera en brygga och plugin homebridge-edomoticz Jag använder homebridge // Pierre
4 svar · 1,8k läst
J
Jensnorrland: Det man kan göra är att exportera OPC från era och importera gruppaddresser [bild] [bild]
47 svar · 15,7k läst
·
PierLar
PierLar: Domoticz funkar fint med en Aeon z-wave sticka på Raspberry pi. Utbyggbart med det mesta som finns, 433mhz, z-wave, hue, kodi, logitech m.fl. Open source så det är bara hårdvara som man behöver köpa. Kolla på domoticz.com och tråden här på forumet https://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/277601-domoticz-och-z-wave.html. // Pierre
2 svar · 1,4k läst
E
etompau: Om det mot förmodan det skulle bli problem med golvvärmen, så går det kanske att kompensera för detta genom att ändra/öka pulsräknaren (om sådan finnes) i detektorn.
13 svar · 1,5k läst
S
Smatte: https://www.teptron.com/sv/page/movez-overblick Försenat några gånger, nu planerad leverans i juli...
27 svar · 13,0k läst
Demmpa
Demmpa: Telldus Tellstick ZNet V2, är det som du behöver, schemana ligger lokalt i enheten jämfört med Tellstick.Net. http://telldus.se
1 svar · 803 läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Men du kan programmera allt från manöverpanel om det nu är någon tröst för dig.
2 svar · 997 läst
G
Göran Carlsson: Tänkte själv göra samma sak men att ha två sändare till varedera kanalen. Jag är nyfiken på om du lyckats koppla in mottagaren på det sätt du själv frågade om.
1 svar · 10,5k läst
·
K
KjellTimell: Jag kör Ksenia och är väldigt nöjd, men i huvudsak gälelr det väl att välja ett system är godkänt för den larmklass man strävar efter, då kan det nästan inte gå fel. :)
6 svar · 1,7k läst
I
Ispep: Hej Har nu skrivit en sammanfattning om IKEAS Gateway Trådfri, den innehåller de mesta som fram till nu kan göra med gatwayen, den innehåller även alla de problem många har upptäckt med kontrollern :) Bland annat lösningen för att få bort den eviga uppdateringen som vissa råkat ut för. ((( Detta löses genom att exkludera enheten som vill uppdatera och kör uppdatering på
0 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.